نماینده مردم در مجلس:

رنج مردم آسیب‌دیده از بمباران شیمیایی سردشت هنوز ادامه دارد

حسین‌پور با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی منطقه سردشت، گفت: هنوز هم مشکلات مردم آسیب‌دیده سردشت ادامه دارد.
کد خبر: ۴۶۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ - 30June 2021

رنج مردم آسیب‌دیده از بمباران شیمیایی سردشت هنوز ادامه دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «کمال حسین‌پور» نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تداوم مشکلات مردمی که در زمان بمباران شیمیایی شهر سردشت، جانباز شیمایی شدند، اظهار داشت: ساعت ۱۶:۳۰ روز ۷ تیرماه سال ۱۳۶۶، صدام جنایتکار با تجهیزات و بمب‌های شیمیایی را که آلمان، فرانسه و کشور‌های غربی برای آن‌ها تهیه‌کرده بودند با چند هواپیما بر سر مردم سردشت ریختند و تنها در همان روز حدود ۱۵۰ نفر به شهادت رسیدند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم به دلیل عدم آشنایی با بمب‌های شیمیایی، دچار مشکلات زیای شده و نتوانستند در برابر آثار این بمب‌ها از خود مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه هنوز هم آمار و تعداد واقعی جانبازان شیمیایی شهر سردشت مشخص نیست، افزود: همان سال تعداد شیمیایی‌ها، ۸ هزار و ۲۴ نفر اعلام شد که بعد‌ها اعلام کردند در این شهرستان ۴ هزار نفر جانباز شیمیایی شده‌اند.

حسین پور ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰۰ نفر پرونده شیمیایی دارند و کمیسیون‌های پزشکی که ۴ سال تعطیل شده بود، به‌تازگی فعال شده و افرادی که متقاضی هستند باید وضعیتشان بررسی شوند، اما مشکل اینجاست که هنوز توانایی تشخیص و شناسایی جانبازان شیمایی را نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات پزشکی حتی برای ۱۵۰۰ نفر هم کافی نیست، گفت: باید امکانات، تجهیزات و درمانگاه تخصصی داشته باشیم تا اندکی از مشکلات آسیب‌دیدگان این حادثه اسفناک کاسته شود.

وی افزود: اکنون مردم آسیب دیده سردشت که به درمان‌های خاص نیاز دارند، درمانگاه تخصصی نداشته و تنها یک بیمارستان در شهر سردشت وجود دارد که خارج شهر بوده و به لحاظ تجهیزات پزشکی در مضیقه است.

حسین پور با انتقاد از وضعیت بیمه‌ای مردم آسیب دیده بمباران شیمیایی سردشت، اظهار داشت: زمان می‌برد تا «بیمه دی» پول‌های ناشی از درمان را به بیمه‌شدگان بازگرداند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اخیراً به همراه آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس و مسئولان هفت وزارتخانه به سردشت رفتیم و مشکلات راه و آب شرب این منطقه را بررسی و تلاش داریم وضعیت مردم بهتر شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار