تأکید حماس بر روابط خوب این جنبش با حزب‌الله

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تأکید بر روابط خوب این جنبش با حزب‌الله، جزئیات دیدار رهبر حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۶۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ - 30June 2021

تأکید حماس بر روابط خوب این جنبش با حزب‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خلیل الحیه» معاون «اسماعیل هنیه» رهبر حماس در گفت‌وگو با روزنامه «عربی ۲۱» بر روابط خوب این جنبش با حزب‌الله لبنان تأکید کرد و اظهار داشت که این رابطه پیش‌تر نیز شاهد هیچ تنشی نبوده و هرگز قطع نشده است.

وی گفت: چه بسا در گذشته و امروز در برخی مسائل با هم اختلاف‌ نظر داریم اما هیچ تنشی میان ما و برادرانمان در حزب‌الله یا دیگر طیف‌های امت وجود ندارد، زیرا ما به دنبال روابط طیبه با همه هستیم.

الحیه در ادامه به جزئیات دیدار دیروز (سه‌شنبه) هنیه با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله پرداخت و گفت: در این دیدار درباره مسائل مربوط به فلسطین از جمله نبرد «شمشیر قدس» بحث و تبادل‌نظر شد. این نبرد واقعیت جدیدی را در مقابله با رژیم صهیونیستی عینیت بخشید.

وی تأکید کرد، در دیدار مذکور نتایج این نبرد و همبستگی بی‌سابقه با مسأله فلسطین در تمام جهان تشریح شد و این نشان می‌دهد که آرمان فلسطین همچنان جایگاهی مهم را در قلب‌های آزادگان جهان به خود اختصاص داده است.

الحیه ادامه داد: در دیدار با سران حزب‌الله درباره آوارگان فلسطینی نیز صحبت و تأکید شد که آنها میهمانند و در انتظار بازگشت به فلسطین هستند.

هنیه که یکشنبه هفته جاری وارد لبنان شده تا کنون با «میشل عون» رئیس‌جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و «زیاد النخاله» دبیرکل جهاداسلامی دیدار کرده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار