قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی:

کشورهای اروپایی هرگز پایبند حقوق بشر نیستند

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: امیدواریم تمام مردم جهان به‌ویژه مسئولان کشورهای مسلمان به این بلوغ سیاسی برسند که کشورهای اروپایی هرگز پایبند حقوق بشری که مطرح می‌کنند، نیستند.
کد خبر: ۴۶۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ - 30June 2021

کشورهای اروپایی هرگز پایبند حقوق بشر نیستندحجت‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت شهدای کربلای ایران که مظلومانه به شهادت رسیدند و در رأس آن‌ها شهید بهشتی را گرامی داشت.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی بیان داشت: از ششم تیر تا 12 تیر تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی مطرح شده که به طور قطع این نامگذاری ادله‌ای داشته و باید روی این مسئله مهم کار شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زمانی که نام از حقوق بشر می‌زنیم باید ابتدا حقوق را تعریف کنیم، تبیین کرد: در لسان بزرگان حق اینگونه تعریف شده که آنچه حق افراد بوده حقشان را بدهیم یا در جایی دیگر آمده هر چیزی در جای خود قرار گیرد معنای حق می‌دهد.

نوفرستی با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی مردم فلسطین را که از حق خود دفاع می‌کنند، تروریسم می‌داند، تصریح کرد: آنچه امروز در لبنان، سوریه، یمن و افغاستان و دیگر کشورهای مسلمان اتفاق می‌افتد و آمریکایی‌ها با کمال پررویی در سرزمین‌های مسلمان با بهانه‌های مختلف از جمله ایجاد امنیت که خود سراسر ضد امنیت هستند وارد شده و حقوق انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند.

وی اضافه کرد: سال‌ها بوده کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند به تروریسم پناه می‌دهند و تمام کسانی که مخالف نظام اسلامی هستند با پشتوانه آمریکا و کشورهای غربی با عنوان حقوق بشر کار می‌کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: امامین انقلاب روز قدس که عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی بوده را بنا نهادند که امروز تبدیل به جبهه مقاومت شده، جبهه‌ای که در مقابل استکبار جهانی به میدان آمده و خود را در تمام زمینه‌ها تجهیز می‌کند.

نوفرستی ادامه داد: امیدواریم تمام مردم جهان به‌ویژه مسئولان کشورهای مسلمان و ویژه کشورمان به رشد و بلوغ سیاسی برسند که کشورهای اروپایی هرگز پایبند حقوق بشری که مطرح می‌سازند، نیستند.

وی گفت: آنچه که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دنبال می‌کنند جز جنایت و حق مسلم مردم نیست بلکه حق را برای خود تعریف و می‌خواهند خود را آقای جهان معرفی کرده و همه جهان را نابود کنند تا جایگاه خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار