در آستانه 29 اردیبهشت روز بسیج عشایری؛

شهید شاخص سازمان بسیج عشایری کشور در سال94 معرفی شد

شهید «قاسم مدهنی» از شهدای شاخص عشایر استان لرستان که مسئولیت فرماندهی گردان در عملیات والفجر مقدماتی و همچنین والفجر یک را به عهده داشت، به عنوان شهید شاخص امسال بسیج عشایری انتخاب شد.
کد خبر: ۴۶۴۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ - 13May 2015

شهید شاخص سازمان بسیج عشایری کشور در سال94 معرفی شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، در آستانه ۲۹ اردیبهشت و روز بسیج عشایری، شهید «قاسم مدهنی» که از شهدای شاخص عشایر استان لرستان است، در دوران دفاع مقدس لیاقت و شایستگی قابل توجه و تحسینبرانگیز داشت به نحوی که اقدامات این شهید گرانقدر باعث شد، مسئولین با مشاهده خصوصیت بارز و کارایی چشمگیر او، درصدد برآیند تا به تناسب شرایط، مسئولیتهای  مهمی را در عملیات والفجر مقدماتی و همچنین والفجر یک به وی واگذار کنند.

شهید «قاسم مدهنی» در سال ۱۳۴۱ در خانوادهای مستضعف و اصیل در روستای چشمه علی واقع در بخش پاپی(منطقه عشایری) در شهرستان «خرمآباد» دیده به جهان گشود و چون روستای زادگاهش فاقد دبستان بود، به مدرسه یکی از روستاهای مجاور موسوم به «کن کبود» می رفت.

«مدهنی» تحصیلات ابتدایی خود را در این مکان گذارند ولی از آنجایی که این روستا نیز فاقد امکانات آموزشی بالاتر بود، در نتیجه پدرش او را برای ادامه تحصیل به شهرستان خرمآباد فرستاد.

با پشت سر گذاشتن مقطع راهنمایی، مرحله متوسطه را در دبیرستان آیت ا... طالقانی خرم آباد ادامه داد که این زمان مقارن با پیروزی و سالهای اول انقلاب اسلامی بود؛ وی سپس از طریق انجمن اسلامی دبیرستان تلاش پیگیر خود را در جهت گسترش ارزشهای اسلامی آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۶۰ با علاقهای هر چه تمامتر به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرم آباد در آمد و تلاش بی وقفه خود را در راستای اهداف عالی اسلام ناب محمدی(ص) و رهبری ولی فقیه بهصورت بسیار فعال و خستگیناپذیر دنبال نمود.

این سردار سپاه اسلام با علاقه زیادی که به دفاع از انقلاب داشت، بلافاصله به صورت داوطلبانه راهی جبهههای نور علیه ظلمت شد و با حضور در عملیات طریقالقدس با استعانت از عنایات خداوند متعال و دیگر نیروهای اسلام، توانستند شهر «بستان» را از لوث وجود بعثیان عراق پاک کنند.

بعد از آن پیروزی بزرگ و سرکوبی دشمن در منطقه مورد اشاره، لیاقت و شایستگی قابل توجه و تحسینبرانگیز او باعث شد که مسئولین با مشاهده خصوصیت بارز و کارایی چشمگیر، درصدد برآیند تا به تناسب شرایط، مسئولیتهایی را در عملیات والفجر مقدماتی و همچنین والفجر یک، به وی واگذار کنند.

با تشکیل تیپ مستقل ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع)، در واحد عملیات آن تیپ مسئولیت خطیری را تقبل کرد و به تلاش های خستگیناپذیر خود تداوم بخشید و پس از آن مسئولیت یگان حفاظت سپاه ناحیه لرستان را عهدهدار شد و با قبولی در آزمون ورودی آموزش فرماندهی عالی جنگ موفق شد ماموریتهای خطیری را که تقبل میکرد، پیروزمندانه به انجام رساند.

شهید «قاسم مدهنی» در عملیات والفجر ۱۰ در منطقة عمومی حلبچه و بیتالمقدس چهار که منجر به آزادسازی شاخ شمیران شد، حضور فوقالعاده موثری داشت و در تمام صحنههای پیکار، ایثارگری به تمام معنا بود تا اینکه سرانجام این فرمانده دلاور پس از فداکاری ها و ایثارگری های بی دریغ، در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۲ که در ارتفاعات «قمیش» سلیمانیه عراق به فیض شهادت نایل آمد و همانند شهدای کربلا تربت پاک میدان خون و شهادت را جایگاه عروج خویش ساخت.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
روح اله باصری
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
با اجازه کپی گردید تا در شبکه های مجازی انتشار یابد
pasargad.salehin.ir
علی اکبرمدهنی
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
با سلام این جانب برادر شهید قاسم مدهنی هستم لطف کنید با این شماره بامدتماس حاصل کنید. ۰۹۱۰؟؟؟۰۴۷۴
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار