عروج شهید «علیرضا بنی‌حسن» در آخرین روزهای حماسه دفاع مقدس

‌ستوان‌یکم «علیرضا بنی‌حسن» از فرماندهان دلاور ارتش بود که در آخرین روزهای حماسه دفاع مقدس در راه دفاع از مرز‌های میهن اسلامی به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۱ - 10July 2021

عروج شهید «علیرضا بنی‌حسن» در آخرین روزهای حماسه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران از سرباز تا سپهبد، بخشی از شهدای استان قم را تشکیل می‌دهند که رزم و شهادت آنان، مایه بسی افتخار و درس آموزی برای امروز و نسل‌های آینده است.

در این میان می‌توان به نام شهید سرافرازی همچون «علیرضا بنی‌حسن» اشاره کرد که در قامت فرماندهی یگان، توانست شجاعت و سلحشوری ماندگاری از خود به یادگار بگذارد و سرانجام در آخرین روز‌های حماسه دفاع مقدس، به خیل امیران شهید ارتش بپیوندد.

زندگی‌نامه شهید «علیرضا بنی‌حسن»

«علیرضا بنی‌حسن» فرزند «اسدالله» متولد اول مهر سال ۱۳۳۶ در روستای «سلفچگان» قم بود. خانواده شهید به‌دلیل شغل نظامی پدر از همان کودکی به قم نقل مکان کردند و وی تحصیلات خود را تا سطح متوسطه در قم به اتمام رسانید.

از آن‌جا که عشق خدمت به وطن در دل این «علیرضا» عزیز نهفته بود، در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۵۵ جذب ارتش شد و تحصیلات نظامی خود را در دانشکده ارتش آغاز و پس از اتمام تحصیلات، خدمت خود را در نقاط مختلف کشور ادامه داد.

«‌علیرضا بنی‌حسن» به‌عنوان فرمانده گروهان سوم زرهی گردان ۲۴۲ لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهداء (ع) در منطقه «نهرعنبر» از توابع بخش «موسیان» شهرستان «دهلران» در استان ایلام مشغول خدمت بود که در تاریخ هشتم تیر سال ۱۳۶۷ بر اثر ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار