فرمانده ارشد نظامی ارتش در قم:

آزادسازی مهران از افتخارات بزرگ دوران دفاع مقدس است

سرهنگ «محسنی زرین» گفت: آزادسازی شهر مهران در عملیات کربلای یک، از افتخارات بزرگ نظام اسلامی و نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۶۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 01July 2021

آزاد سازی مهران از افتخارات بزرگ دوران دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «نعمت محسنی زرین» ارشد نظامی ارتش در قم و فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) طی سخنانی در جمع کارکنان این پایگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: روایت حماسه پاسداری از خون شهدا و یادآوری دلاورمردی‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان دفاع مقدس مسئولیتی پایان ناپذیر است و همگان باید بر آن همت گمارند.

وی افزود: باید یاد کنیم از سلحشوری‌ها و پایمردی‌های مردانی که از جانشان گذشتند تا امروز امنیت و آسایش و رفاه برای ما فراهم شود.

محسنی زرین خطاب به شهدا، جانبازان سرافراز و یادگاران دفاع مقدس ابراز داشت: ما لباس سربازی بر تن کردیم تا همانند شما تلاش کنیم آثاری از جنگ و ناامنی در این کشور نباشد و قبول کردیم که در این راه از جان خودمان بگذریم و از این بابت از خداوند متعال سپاسگذاریم.

ارشد نظامی ارتش در استان قم با اشاره به ضرورت تقویت همه جانبه نیرو‌های مسلح در ابعاد باور‌های دینی، اعتقادی و فرهنگی افزود: ما باید از خون شهدا و ایثار و فداکاری‌های جانبازان دفاع مقدس و کسانی که برای اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان تلاش کردند، حراست کنیم و بدانیم تا زمانی که این پرچم مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهداف امام راحل و شهدا در ساختار نظام جمهوری اسلامی هست، دشمنی‌ها تمام ناشدنی است.

وی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز آغاز عملیات کربلای یک و آزادسازی شهر مهران تصریح کرد: شهر مهران امروز افتخار پذیرایی از زائران اباعبدلله الحسین(ع) در اربعین را دارد که در سال ۶۴ توسط رژیم بعث اشغال و در سال ۶۵ توسط سربازان اسلام بازپس گیری شد.

محسنی زرین تاکید کرد: اهمیت شهر مهران به اندازه‌ای بود که در عملیات والفجر ۸ که رزمندگان اسلام فاو را تصرف کردند، صدام اعلام کرد که مهران مهریه فاو است و اگر ایران فاو را پس بدهد ما هم مهران را پس خواهیم داد، ولی رزمندگان اسلام در طول ۵ مرحله عملیات ده روزه در عملیات کربلای یک و اهداء ۷۰۰ شهید گلگون کفن توانستند ۱۷۵ هزار کیلومتر مربع از میهن عزیزمان را آزاد کنند و این آزادی را جزو افتخارات نظام اسلامی و نیرو‌های مسلح ثبت نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها