حمایت ایران از سازوکار منطقه‌ای در قفقاز برای تقویت صلح و ثبات در منطقه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در توئیتی نوشت: ایران از ابتکار ایجاد یک سازوکار منطقه‌ای برای تقویت صلح، ثبات و توسعه در منطقه حمایت می‌کند.
کد خبر: ۴۶۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ - 02July 2021

حمایت ایران از سازوکار منطقه‌ای در قفقاز برای تقویت صلح و ثبات در منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان (باکو) امروز (جمعه) در توئیتی نوشت: ایران از ابتکار ایجاد یک سازوکار منطقه‌ای برای تقویت صلح، ثبات و توسعه در منطقه حمایت می‌کند.

وی افزود: سه کشور قفقاز جنوبی (جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) به اضافه سه کشور بزرگ همسایه (ایران، ترکیه و روسیه) می‌توانند به نفع منطقه همکاری کنند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بهمن ۱۳۹۹ در سفر به پنج کشور منطقه و در دیدار با مقامات این کشور‌ها ضمن گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه، در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای شش جانبه به رایزنی پرداخت.

ظریف در دیدار با الهام علی اف ضمن استقبال از طرح پیشنهادی رئیس جمهور آذربایجان تحت عنوان ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای شش جانبه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و همکاری در همه زمینه‌هایی که به برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه کمک کند را اعلام کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار