نماینده ولی فقیه در مازندران:

سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا، مظهر روشن یک اقدام تروریستی است

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا، مظهر روشن یک اقدام تروریستی و تجاوز است و سابقه خصومت آمریکا با مردم ایران یک سابقه ۸۰ ساله است.
کد خبر: ۴۶۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 02July 2021

سابقه خصومت آمریکا با مردم ایران یک سابقه هشتاد ساله استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه تقوا بهترین راه رسیدن به بهشت است، اظهار داشت: کلید اصلی سعادت، بندگی خداست و باید متوجه و متوسل بشویم به وجود پیامبر و ائمه اطهار که نماد عزت و رستگاری هستند.

وی با اشاره به اوج‌گیری کرونا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: الحمدلله واکسن‌های ایرانی به تولید انبوه رسیده است و به عنوان ششمین کشوری که واکسن ملی تولید کرد در دنیا مایه شگفتی شده است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دشمنان ما از کنار موفقیت‌ها و قوت‌های ما با سکوت می‌گذرند و بسیار کمرنگ نشان می‌دهند، اما ضعف‌ها را صدبرابر نشان می‌دهند ادامه داد: واکسن ایرانی یک افتخار دیگری برای کشور ماست و اقدام رهبر معظم انقلاب در تزریق واکسن ایرانی نشانه ملی گرایی است و این حرکت در دنیا عکس العمل بسیار زیادی داشته است.

محمدی لائینی با تبریک انتصاب حجت الاسلام محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: امیدواریم ایشان در اجرای عدالت و احقاق حقوق کاملا موفق باشند و خواسته‌های کلیدی و اساسی مقام معظم رهبری را که گسترش عدالت، احقاق حقوق عامه، تامین آزادی‌های مشروع، مبارزه قاطع با فساد، حضور در میان مردم بوده است بخصوص مبارزه با فساد که در حوزه‌های مختلف وجود دارد جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: بخشی از زمینه‌های فساد برآمده از انحصار است و باید از بین برود و با تجاوزات و سواستفاده‌هایی که در زمینه انفال و منابع ملی و طبیعی شده است باید برخورد جدی شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه تالاب نفتی فرح آباد با سیاست‌های نادرست خشک شده است و به صورت قطعه‌بندی شده در معرض فروش قرار داده‌اند، گفت: واقعا کار نادرستی صورت گرفته است و این تالاب یک تالاب رودخانه‌ای است و باید حق آبه آن از طرف اداره آب مشخص شود و از هر گونه تاسیسات که منجر به تغییرات زیست محیطی آن می‌شود باید جلوگیری شود و از دست کسانی که به ناحق تصرف کردند و هزینه‌هایی نیز بر این تالاب تحمیل شده باید بازپس گیری شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اقداماتی از طرف دستگاه قضا و فرماندار و بعضی از دوستداران منابع طبیعی انجام شده است، گفت: این اقدامات باید کامل بشود و نباید اجازه بدهیم اکوسیستم منابع طبیعی بهم بخورد و خسارت‌های زیست محیطی بر ما وارد شود؛ هم منابع طبیعی و هم محیط زیست و هم اداره آب به شکلی در تالاب تولیت دارند و هر گونه سواستفاده و تجاوز مقصر هستند و باید نظارت بدرستی انجام بدهند.

محمدی لائینی با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۹۰ مسافر بی‌گناه هواپیمای ایرانی که توسط نیروی دریایی آمریکا به شهادت رسیدند، گفت: این حادثه مظهر روشن یک اقدام تروریستی و تجاوز است و سابقه خصومت آمریکا با مردم ما یک سابقه هشتاد ساله است و از سال ۱۳۲۰ در جریان جنگ دوم جهانی آمریکا و بعضی قدرت‌ها سرزمین ما را به ناحق اشغال کردند تا امروز همچنان سایه شوم و روابط خصمانه و اقدامات خصمانه نسبت به ملت دارند.

وی با بیان اینکه سوء قصد منافقین به مقام معظم رهبری، شهادت شهدای هفتم تیر، شهادت شهید صدوقی، سرنگونی هواپیمای ایرانی و ده‌ها از این اقدام‌ها را آمریکا نسبت به ملت ایران انجام داده است، گفت: مردم ایران باید نسبت به آمریکا و سیاست‌های استکباری آمریکا شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها