امام جمعه خرم‌آباد:

آمریکا در عرصه سیاست داخلی و بین‌المللی چهره‌ای منفور از حقوق بشر دارد

حجت‌الاسلام «شاهرخی» با اشاره به اینکه آمریکا در عرصه سیاست داخلی و بین‌المللی چهره‌ای منفور از حقوق بشر دارد گفت: کشتار 220 هزار نفر در جنگ جهانی در ژاپن و به قتل رساندن یک میلیون نفر در ویتنام گوشه‌ای از جنایات آمریکا است.
کد خبر: ۴۶۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ - 02July 2021

آمریکا در عرصه سیاست داخلی و بین‌المللی چهره‌ای زشت از حقوق بشر دارد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی»  امام جمعه خرم آباد امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، تقوا را خویشتن‌داری و حفظ خود از آسیب‌ها دانست و اظهار داشت: تقوا با انجام عمل صالح محقق می‌شود و به طور یقین متقین افرادی هستند که عمل صالح انجام می‌دهند.

وی به سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب در یازدهم تیرماه سال 62 اشاره و افزود: شهید آیت الله صدوقی نمونه کاملی از یک روحانی در تراز انقلاب اسلامی بود که در همه عرصه‌های جهادی حضور داشت، نوع سلوک و رفتار این روحانی با عموم مردم یک سرمایه اجتماعی درست کرده بود به طوری که این سرمایه را به سمت ارزش‌های اسلامی و دفاع از انقلاب هدایت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: از اقدامات ارزشمند شهید آیت الله صدوقی می‌توان به احداث مساجد، بیمارستان‌ها، دبیرستان‌ها، صندوق‌های قرض‌الحسنه و ده‌ها موسسه عام‌المنفعه اشاره کرد.

وی مناسبت دیگر را  12 تیرماه سال 1367 سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایت کار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی با نام روز افشای حقوق بشر آمریکایی دانست و بیان کرد: در چنین روزی ناو وینسس آمریکا به پرواز 655 ایران ایر شلیک و تمام سرنشینان آن را به شهادت رساند و امروز بر کسی این ادعا پوشیده نیست که ادعای حقوق بشر آمریکا دروغین است.

شاهرخی با اشاره به اینکه آمریکا در عرصه سیاست داخلی و بین‌المللی چهره‌ای زشت از حقوق بشر دارد گفت: کشتار 220 هزار نفر در جنگ جهانی در ژاپن و به قتل رساندن یک میلیون نفر در ویتنام گوشه‌ای از جنایات آمریکا است.

وی به کودتای 28 مرداد و شهادت دانشجویان در 16 آذرماه سال 1332 اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از رژیم سفاک پهلوی، منافقین، فتنه‌گران و ترور دانشمندان هسته‌‌ای، همچنین پرونده‌سازی برای جمهوری اسلامی در رابطه با فناوری هسته‌ای و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سیاهه‌های زشت حقوق بشر آمریکایی است.

امام جمعه خرم‌آباد به چهاردهم تیرماه روز قلم اشاره کرد و افزود: بیان دو گونه است، بیان زبان و بیان قلم و بدون تردید هر پیشرفت و توسعه‌ای در جوامع گوناگون در سایه قلم امکان‌پذیر است بنابراین می‌طلبد اهل قلم آن چه را که می‌نویسند محتوایی مستند داشته باشد که باقی بماند و به مرور زمان از بین نرود، دقیق بنویسند و بر اساس تخمین، شک و گمان ننویسند و بر اساس اندیشه و تامل بنویسند.

وی در رابطه با قطعی برق در استان نیز عنوان کرد: مدتی است مردم در ساعاتی از روز با کمبود برق و آب مواجهه هستند که با توجه به شرایط موجود در فاصله ساعات پرمصرف برق همه باید رعایت کنند و از وسایل پرمصرف غیرضروری استفاده نکنند همچنین باید در فضا و مساحت محدودتری اجتماع کنیم تا از وسایل سرمایشی کم‌تر استفاده شود.

شاهرخی به کاهش منابع آبی استان لرستان و خشک شدن برخی از رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از رودخانه‌های فصلی استان خشک شده و یا در معرض خشک شدن قرار دارند که مردم و مسئولان باید همکاری کنند و از اسراف که حرام است خودداری کنند همچنین مردم از شست و شوی بی‌مورد وسایل نقلیه، آب پاشی کوچه‌‌ها و غیره بپرهیزند.

وی تصریح کرد: به خاطر  کمبود آب برخی از آن مواردی که مورد نیاز مردم است به تنگنا افتاده است بنابراین باید در مصرف آب تا فرا رسیدن باران و نزول رحمت الهی صرفه‌جویی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهارداشت: برخی کشاورزان محصولات آب دوست کشت می‌کنند که لازم است شرکت آب منطقه‌ای، دادگستری و مالکان صاحبان زمین بررسی و پیگیری کنند و همچنین از هدر رفت آب هنگام آب دادن به چمن‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: تکمیل سدهای نیمه تمام، پیش‌بینی آب شرب پایدار، افزایش تخصیص آب و نگهداری یک میلیارد مترمکعب آب در پشت سدها و افزایش بیش از این مقدار مواردی بوده که در طول دولت‌ها به آن توجه نشده است که امیدواریم دولت سیزدهم در زمانی منطقی به این موارد رسیدگی کند.

شاهرخی  عنوان کرد: مردم و مسئولان تا رسیدن به وضعیت مطلوب مردم و مسئولان همکاری کنند تا بدون تنش این روزها را پشت سر بگذاریم و آن چه نیاز استان لرستان است را تامین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها