گذری بر زندگی‌نامه شهید «فضل‌الله خراسانی»؛

اسلحه برادر را برادر از زمین برداشت

«فضل‌الله خراسانی» متولد یکم مهر سال ۱۳۴۱ در شهرستان «محلات» بود که ۱۰ تیر سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای یک» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۴۶۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۳ - 04July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس، شش هزار و ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که ۵۶۹ نفر از این شهدا مربوط به عملیات «کربلای ۱» هستند.

شهید «فضل‌الله خراسانی» از جمله شهدای والامقام استان مرکزی در عملیات «کربلای ۱» است که در ارتفاعات قلاویزان - مهران در سن ۲۵ سالگی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

اسلحه برادر را، برادر از زمین برداشت

زندگی‌نامه شهید «فضل‌الله خراسانی»

«فضل‌الله خراسانی» در اولین روز پاییز سال ۱۳۴۱ در روستای «شوره» از توابع شهرستان «محلات» در خانواده‌ای متدین و کشاورز دیده به جهان گشود. خانواده‌اش به تحصیلات و پیشرفت او اهمیت می‌دادند؛ لذا موقعی که به سن هفت‌سالگی رسید، برای تحصیل در مدرسه، خانواده‌اش به شهرستان «محلات» رفتند. «فضل‌الله» در کنار تحصیل به ورزش «کُشتی» روی آورد و یکی از ورزشکاران نمونه این رشته در شهرستان محلات شد.

وی تحصیلات خود را تا سوم راهنمائی ادامه داد؛ اما آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران او را از ادامه تحصیل بازداشت؛ «فضل‌الله» وقتی متجاوزان را در خاک کشور دید، با همه‌ علاقه‌ای که به تحصیل داشت، درس و مدرسه را کنار گذاشت و در سن ۱۵ سالگی به بسیج پیوست تا با گذراندن دوره‌های آموزش نظامی، به جبهه برود؛ بنابراین پس از گذراندن آموزش نظامی به جبهه رفت.

حضورش در جبهه موجب شد با عشق تمام به لباس سبز پاسداری از انقلاب اسلامی روی آورد و اسلحه برادر شهیدش را به دست بگیرد؛ لذا با ورود به سپاه و آغاز به کار در این نهاد مقدس، برای دفاع از عزت و شرف ایران راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

وی پس از این‌که مدتی از حضورش در جبهه گذشت، به محلات برگشت و ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دختری به نام «فاطمه» است؛ اما باز هم ازدواج و تشکیل خانواده او را از انجام وظیفه در راه حق باز نداشت و وی دوباره عازم جبهه شد.

«فضل‌الله خراسانی» بار‌ها به‌عنوان مسئول گروه اعزام، رزمندگان محلاتی را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برد و سرانجام پس از سال‌ها مبارزه و تلاش در دفاع از اسلام عزیز و ایران بزرگ، دهم تیر سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۱» با سمت جانشین واحد اطلاعات و عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب (ع) بر اثر اصابت ترکش به ناحیه کمر و سینه‌اش به‌شهادت رسید و در گلزار شهدای زادگاهش، در کنار «ولی‌الله» برادر شهیدش آرام گرفت.

اسلحه برادر را، برادر از زمین برداشت

نامه‌ای از شهید «فضل‌الله خراسانی»

به نامِ الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب و با درود فراوان به شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی و به امید پیروزی نهایی رزمندگان اسلام و آزادی اسرا و شفای معلولین و مجروحین جنگ تحمیلی ان‌شاءالله.

حضور محترم پدر و مادرم سلام عرض می‌کنم؛ پس از عرض سلام، سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواهان و خواستارم و امیدوارم که حال‌تان خوب باشد و نگرانی نداشته باشید. ان‌شاءالله که صحیح و سلامت و سر حال باشید و در زیر سایه ولی عصر امام زمان (عج) زندگی را به خوبی و خوشی با عنایت حضرتش به سر ببرید.

پدر و مادر جان، بنده صحیح و سالم و سلامت هستم و ناراحت بنده نباشید و ان‌شاءالله اگر جور شد و کاری نبود، به مرخصی خواهم آمد. برای پیروزی اسلام و امام (ره) دعا کنید، دیگر عرضی ندارم. شما را به خدا می‌سپارم. خداحافظ.

من الله توفیق.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی (ره) را نگه‌دار.

اسلحه برادر را، برادر از زمین برداشت

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار