سرلشکر موسوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کرونا هیچ اختلالی در مأموریت اصلی ارتش ایجاد نکرد

فرمانده کل ارتش با اشاره به خدمات ارتش در حوزه مقابله با بیماری کرونا گفت: ارتش همزمان با اجرای مأموریت‌های اصلی خود در حوزه مقابله با کرونا نیز با جدیت وارد عمل شده است.
کد خبر: ۴۶۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵ - 06July 2021

کرونا هیچ اختلالی در مأموریت اصلی ارتش ایجاد نکردامیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص اقدامات ارتش در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: هنگامی که این ویروس در اواخر سال ۱۳۹۸ که در سطح کشور پدیدار شد، نیرو‌های مسلح کشور از جمله ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله جهت کمک به بخش‌های بهداشتی کشور وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه کادر درمان ارتش در تمام بیمارستان‌های آجا  وارد عرصه مقابله با بیماری منحوس کرونا شدند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در حوزه ضدعفونی مناطق و محل‌های پر رفت و آمد وارد عمل شد و تجهیزات لازم را در این رابطه به کار گرفت؛ همچنین در حوزه آموزش، پیشگیری، شناسایی و غربالگری و نقل و انتقال بیماران نیز اقدامات لازم را انجام داد.

فرمانده کل ارتش در خصوص دیگر اقدامات ارتش در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: بیمارستان‌های صحرایی متعددی توسط ارتش در سطح کشور ایجاد شد و متعاقباً نقاهتگاه‌های متعددی نیز جهت بهبود شرایط احداث کردیم.

سرلشکر موسوی ادامه داد: هر زمانی که استانداران و یا بخش‌های درمانی و بهداشتی کشور اعلام نیاز کردند یا درخواست کمکی داشتند، ارتش حضور پیدا کرد و امروز به‌حمدالله کشور با تولید واکسن، این توانایی را پیدا کرده که کم کم این ویروس را ریشه‌کن کند.

وی اضافه کرد: همزمان ارتش جمهوری اسلامی مأموریت اصلی خود را در مرز‌های غربی و شرقی کشور و در دفاع از آسمان توسط قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) و نیروی پدافند هوایی انجام داد.

امیر موسوی با بیان اینکه هیچ‌یک از مراکز تربیتی و آموزشی ارتش در طول دوران شیوع کرونا تعطیل نشده است، گفت: کار امنیت و دفاع از کشور تعطیل‌بردار نیست؛ لذا مأموریت‌های محوله انجام شد و هیچ لطمه‌ای هم به کار اصلی ارتش وارد نشده است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: همچنین نیروی هوایی ارتش مأموریت‌های خود را انجام داد و نیروی دریایی نیز مأموریت‌های دریایی از جمله اسکورت ناوگان‌ها، مقابله با خطرات دریایی و حفظ سیادت دریایی را به‌طور مرتب اجرا کرد.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: رزمایش‌های متعددی نیز جهت افزایش آمادگی نیروها برای مقابله با تهدیدات پیش رو در سطح ارتش برگزار شد و در واقع ویروس کرونا نتوانست هیچ اختلالی در کار و مأموریت اصلی ارتش ایجاد کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار