تمثال شهید آیت‌الله «صدوقی» (ره) به فرزندش اهدا شد

تمثال شهید آیت‌الله «صدوقی» (ره) در محل بیت آن شهید والامقام، به فرزندش اهدا شد.
کد خبر: ۴۶۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ - 03July 2021

اهدای تمثال شهید آیت‌الله صدوقی (ره) توسط مسئولان یزدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ «محمد صدوقی» (ره) و ارتحال فرزندش حجت‌الاسلام «محمدعلی صدوقی»، با حضور مردم و اعضای شورای هماهنگی ایثارگران استان یزد، در محل بیت آن شهید والامقام برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامی‌داشت خدمات شهید آیت‌الله صدوقی (ره)، تمثال این شهید والامقام به فرزندش حجت‌‌الاسلام «محمد صدوقی» اهدا شد.

آیت‌الله «محمد صدوقی» نماینده امام خمینی (ره) در استان یزد و امام جمعه شهر یزد بود که در راستای برقراری امنیت و حفظ وحدت جامعه فعالیت‌های زیادی انجام داده و در مجلس خبرگان نیز به‌عنوان نماینده مردم یزد حضور داشت. وی ۱۱ تیر سال ۱۳۶۱ مطابق با ۱۰ رمضان سال ۱۴۰۲ قمری، پس از ادای نماز جمعه توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید. 

در بخشی از اطلاعیه امام خمینی (ره) به‌مناسبت شهادت آیت‌الله صدوقی آمده است: «اینجانب دوستی عزیز که بیش از سی سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیک درک کردم از دست دادم، و اسلام خدمتگزاری متعهد را و ایران فقیهی فداکار، و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار