حقوق بشر، کلیدواژه جنایات آمریکا/ جانشین لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

حقوق بشر ملعبه‌ای برای پوشش دادن جنایات آمریکاست

سرهنگ «سامانلو» گفت: حقوق بشر به ملعبه‌ای برای پوشش دادن جنایت‌های ظالمانه آمریکا در دست دولتمردان این کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۶۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ - 04July 2021

حقوق بشر ملعبه ای برای پوشش دادن جنایات آمریکاستسرهنگ «قاسم سامانلو» جانشین لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز اظهار داشت: 12 تیر سال 1367‌ ناوگان آمریکای جنایتکار هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را ددمنشانه مورد اصابت موشک قرار داد و آن را ساقط کرد.

وی افزود: در این جنایت بی‌رحمانه، 290 مسافر بی‌دفاع مظلومانه به شهادت رسیدند، اما آمریکا به این اقدام خود افتخار و به ژنرال جنایتکارش نیز مدال افتخار اهدا کرد. این ماجرا نمونه کوچکی دال بر کذب بودن ادعای حقوق بشر آمریکاست.

جانشین لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز گفت: حقوق بشر آمریکایی لکه ننگینی بر پیشانی این کشور است که تا ابد در طول تاریخ ماندگار خواهد بود. هر زمان آمریکایی‌ها به جایی وارد شدند به بهانه‌های مختلف از جمله حقوق بشر، مردم آن منطقه را مورد ظلم و جنایت قرار دادند.

سامانلو با اشاره به وضعیت اسفبار افغانستان، عراق، سوریه و یمن اذعان داشت: شرایط و وضعیت این کشورها حاصل مصیبت‌هایی است که توسط آمریکا و عواملش به وجود آمده است. حقوق بشر به ملعبه‌ای برای پوشش دادن جنایت‌های ظالمانه آمریکا در دست دولتمردان این کشور تبدیل شده است.

وی گفت: آمریکا به بهانه حقوق بشر، کشورهای آزادی‌خواه و استقلال‌طلبی را که نمی‌خواهند زیر یوغ استکبار باشند، در صورتی‌که بتواند به‌صورت مستقیم مورد تاخت‌و‌تاز قرار می‌دهد و در صورت عدم توانایی، از روش‌هایی همچون جنگ نیابتی و تحریم‌های ظالمانه برای تحت فشار قرار دادن و تسلیم شدن آن‌ها استفاده می‌کند.

سامانلو خاطرنشان کرد: اگر آمریکای جنایتکار واقعاً به حقوق بشر اعتقاد دارد، چرا ظالمانه داروهای بیماران خاص را تحریم کرده است؟ نمونه بارز این موضوع تحریم واکسن کرونا بود اما زمانی که این واکس توسط جوانان ایرانی به تولید رسید، تحریم‌های آمریکا در این رابطه بی‌اثر شد.

جانشین لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تکیه بر توان داخلی و قوی شدن در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد: در هر عرصه‌ای که ما مقتدرانه وارد شدیم و قوی عمل کردیم، دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ما ریشه‌ای است، ادامه داد: حقوق بشر فقط ابزار و بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن ما و در نهایت تسلیم شدن در برابر آن‌هاست اما به فضل الهی همیشه دولتمردان آمریکایی رسوا شده‌اند. اکنون افکار عمومی جهان نیز بیدارتر از گذشته این موضوع را درک می‌کنند.

جانشین لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز ابراز داشت: آمریکا در طول تاریخ 200 ساله خود که بی‌ریشه و فارغ از هرگونه تمدن بنیادین است، همواره حقوق بشر را بازیچه خود قرار داده و به بهانه‌های واهی و با جنایات مختلف سعی در تحمیل خواست و اراده خود به دیگر ملت‌ها داشته است.

این مسئول در پایان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آمریکا رو به افول است، گفت: این موضوع به عینه در انتخابات آمریکا و دیگر مسائل این کشور مشهود است. ظلم‌ها و جنایات آمریکا در حق ملت‌های مظلوم جهان و ریخته شدن خون انسان‌های پاک و آزادی‌خواه دامن این کشور را خواهد گرفت و آن را از هستی ساقط خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها