شهید «علی‌اکبر بیدگلی»:

باید با هر آن‌چه در توان داریم شر ابرقدرت‌ها را دفع کنیم

شهید «علی‌اکبر بیدگلی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «امروز مملکت اسلامی ما از طرف ابرقدرت‌های دیوسیرت، از هر لحاظ محاصره شده و همه ما با هر آن‌چه در توان داریم، باید برای دفع این شر تلاش کنیم و از بالاترین سرمایه وجودی خود مایه بگذاریم».
کد خبر: ۴۶۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸ - 06July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس، شش هزار و ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که ۵۹ نفر از این شهدا مربوط به عملیات «کربلای ۱» هستند.

شهید «علی‌اکبر بیدگلی» از جمله شهدای والامقام استان مرکزی در عملیات «کربلای ۱» است که در سن ۲۰ سالگی در «مهران» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

زندگی‌نامه شهید «علی‌اکبر بیدگلی»

«علی‌اکبر بیدگلی» فرزند «محمداسماعیل» سال ۱۳۴۴ در شهرستان «محلات» در یک خانواده مذهبی و کارگری به‌دنیا آمد. وی بعد از سپری کردن دوران کودکی خود، روانه مدرسه شد و تا گرفتن دیپلم به تحصیلاتش ادامه داد. «علی‌اکبر» چه در دوران کودکی و چه جوانی، به دین و مذهب علاقه خاصی داشت؛ به‌طوری که بیشتر با هیئت‌های دینی و مذهبی سر و کار داشت و در مراسم‌هایی که در مسجد محل خود برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد و همیشه با دوستان خود متین بود و آن‌ها را به فرایض دینی دعوت و تشویق می‌کرد.

با شروع نهضت انقلاب اسلامی‌ به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، «علی‌اکبر» همواره در تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت و پس ار پیروزی انقلاب اسلامی نیز با شروع جنگ تحمیلی، همیشه عاشق جبهه بود، به‌طوری که در دوران محصلی، چندین مرتبه از سوی بسیج به جبهه اعزام شد. وی همیشه می‌گفت که من به‌عنوان یک مسلمان وظیفه دارم برای ادای آخرین مسئولیت دنیوی خود، در انتهای آزمایش بزرگ الهی به جبهه بروم تا بتوانم از آن آزمایش سربلند بیرون آیم.

«علی‌اکبر بیدگلی» بسیجی گردان ولی عصر (عج) از لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) بود که دهم تیر سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای یک» در منطقه «مهران» بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سینه و قلبش به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باید با هر آن‌چه در توان داریم شر ابرقدرت‌ها را دفع کنیم

وصیت‌نامه شهید «علی‌اکبر بیدگلی»

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ». سوره بقره، آیه ۱۵۵

با سلام به سرور آزادگان حضرت سیدالشهداء (ع) و سایر شهدای اسلام و رزمندگان غیور و قدرتمند اسلام و با درود بر یگانی منجی عالم بشریت (عج) و با آرزوی سلامتی و طول عمر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با سلام به شما خواهر و برادر مسلمان و با سلام بر تو پدر و مادر عزیزم و برادر و خواهر مهربان و سایر اقوام وابسته و دوستان و آشنایان و هم‌رزمان و همشهریان خوب خودم.

به‌عنوان یک مسلمان وظیفه دارم برای ادای آخرین مسئولیت دنیوی خود، در انتهای آزمایش بزرگ الهی وصایایم را حضور خواهران و برادران به‌ویژه پدر و مادر عزیزم و سایرین تقدیم نمایم؛ و اگرچه در مقابل عظمت درگاه ذات خداوندی با گناهان بسیار خودم را نادم و پشیمان می‌بینم و زبانم به‌همین دلیل الکن است؛ لذا آن‌طور که شایسته است، نمی‌توانم حق مطلب را ادا نمایم؛ ولی از آن‌جایی که عمری را با اشتباهات و گناهان زیاد به پایان برده‌ام و موجبات خشم خداوند و نارضایتی شما عزیزان را فراهم نموده‌ام، اینک بدینوسیله می‌توانم از اعماق جانم در حضور خداوند سر بر آستانش گذاشته و از او عاجزانه تقاضای عفو و بخشش نمایم و از طرفی از شما نیز استدعای بخشش و حلالیت نمایم. باشد که خداوند بر این بنده حقیر و گنهکار خود رحم کرده و از سر تقصیراتش در گذرد.

برادران و خواهران! این جنگ آزمایشی است تا بندگان خاص خداوند از منافقان و مفسدان تشخیص داده شوند و خوشا به حال آن‌هایی که رو سفید از این آزمایش بزرگ بیرون می‌آیند که به وعده خداوند در روز جزا به بهترین پاداش‌ها می‌رسند.

اگرچه ملت ما الگو و اسوه‌اش حضرت حسین بن علی (ع) است که با اهداء خون پاک خود و فرزند و سایر اعضای خانواده و ۷۲ تن از بهترین عزیزانش از اسلام و قرآن دفاع و در آن دوران ظلمانی و تیره جرقه‌ای ایجاد نمود که پس از ۱۴ قرن این جرقه منجر به ایجاد آتشی عظیم شد که دستگاه ستم‌شاهی و استعمارگری را با همه عرض و طولش سوزانید و این ملت مسلم است از آزمایش بزرگ الهی رو سفید بیرون خواهد آمد؛ و اگرچه ملت عظیم ما عظمت رهبری انقلاب را پاس داشت و همچون یاران صدیق حضرت پیامبر (ص) لحظه و آنی از پیروی اوامرش کوتاهی نمی‌نمایند؛ و هر صبح و شام برای سلامتی و طول عمرش دعا و نیایش به درگاه خداوند می‌نمایند و از خدا می‌خواهند تا انقلاب مهدی (عج) او را سالم نگه دارد و اگرچه این مردم که نظیرشان در طول این ۱۴ قرن به راستی نبوده است، تقوی را رعایت کنند و درصدد آنند تا در تمامی جامعه از دست رفته‌شان ارزش‌های اسلامی را به تمام معنا پیاده کنند و همچون یاران پیامبر (ص) شیران روز و زاهدان شب باشند. مسلم است از این آزمایش بزرگ الهی رو سفید بیرون می‌آید و وعده خداوند ان‌شاءالله در سرای جاوید نصیب‌شان خواهد شد؛ لذا حال که این آزمایش بزرگ الهی در مقابل ماست، باید به‌خوبی از عهده امتحان به در آییم تا توشه‌ای مناسب در یوم‌الحسره داشته باشیم؛ لذا تو‌ ای پدر و مادر عزیزم، مبادا در غم از دست دادن من نگران باشید که من از علی‌اکبر (ع) حسین (ع) و سایر شهدای اسلام عزیزتر نیستم که در راه احیاء دین خدا جان خود را فدا ساختند. اگر صبر و استقامت داشته باشید و ابراهیم‌وار این امانت خدا را خالصانه به او هدیه کنید، خداوند در روز قیامت بهترین پاداش‌ها را نصیب شما خواهد کرد.

باید با هر آن‌چه در توان داریم شر ابرقدرت‌ها را دفع کنیم

خواهران عزیزم! شما می‌توانید با حجاب‌تان که به تحقیق کوبنده‌تر از خون برادرتان است، دین خود را به اسلام و قرآن ادا نمایید و با انجام واجبات و ترک محرمات الهی، گامی در جهت تقوی و خودسازی خود برداشته و خود را از هرجهت برای لقای خداوند متعال آماده سازید که سفر آخرت برای مؤمنین سفر راحتی و آسایش و برای بدکاران سفر رنج و زحمت و عذاب است.

دوستان عزیزم! از شما نیز که گاهی ناآگاهانه ناراحت‌تان می‌نمودم، حلالیت می‌طلبم و از حضورتان عذر می‌خواهم. مطمئن باشید من به یاد شما هستم و سعادت شما را از خداوند متعال استدعا دارم. شما نیز به یاد من باشید به‌خصوص هنگامی که به جبهه می‌آیید و در نماز‌ها و دعا‌ها و سایر مراسم حال دعا پیدا می‌کنید، مرا نیز فراموش نکنید؛ باشد که مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار گیرم.

نکته دیگر این‌که امروز مملکت اسلامی ما از طرف ابرقدرت‌های دیو سیرت، از هر لحاظ محاصره شده و همه ما با هر آن‌چه در توان داریم، باید برای دفع این شر تلاش کنیم و از بالاترین سرمایه وجودی خود مایه بگذاریم و به وعده الهی در آخرت امیدوار باشیم که مرگ نزدیک است و به‌هر حال هرکدام از ما خواهیم مرد و هیچ‌کس نیست که زنده بماند؛ پس چه بهتر که این مرگ قطعی و حتمی ما شهادت در راه خدا باشد.

امت شهیدپرور! همچنان که تاکنون در صحنه بوده‌اید، مردانه و پرصلابت در صحنه باقی بمانید و گول شیطان و شیطان‌صفتان را که هرلحظه در پی خارج نمودن انسان‌های مؤمن از پی الله هستند، نخورید؛ همان‌طور که عرض شد و شما خود بهتر می‌دانید، خداوند این دنیا را برای آزمایش ما خلق نموده و راه خوب و بد را توسط پیامبران برای ما مشخص نموده و اکنون ما در امتحان بزرگی هستیم؛ ان‌شاءالله که همگی ما در مقابل تمامی امتحانات خداوند سر بلند و موفق بیرون بیاییم و با جمع‌آوری توشه‌ای مناسب در آن دنیای جاوید در نعمت ابدی قرار می‌گیریم و ضمناً از جمیع شما که مرا می‌شناسید و احیاناً از روی نا آگاهی حقی از شما ضایع ساخته‌ام و ناراحت‌تان کرده‌ام، از سر تقصیرات حقیر در گذرید و مرا حلال کنید.

در خاتمه از خداوند کریم و غفور می‌خواهم از سر تقصیرات من که عمری را در خطا و اشتباه و معصیت و نافرمانی گذرانده‌ام، در گذرد و مورد لطف و مرحمت خویش قرار داده مرا ببخشد.

پروردگارا رهبر انقلاب را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) از جمیع بلیات ارضی و سمائی مصون بدار.

خدایا به رزمندگان خداجوی سپاه توحید پیروزی نهایی و عاجل عنایت بفرما. ایزدا به خانواده شهدا اجر و صبر عنایت فرما، به معلولین و مجروحین ما شفا عنایت فرما. بارالها وسیله خلاصی اسرای ما را فراهم بگردان و تکلیف مفقودین را روشن فرما. والسلام.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار