نگاهی به زندگی شهید «محمدرضا بنادکوکی»

«محمدرضا بنادکوکی» در تاریخ 5 تیر سال 1344 در شهرستان کرج متولد شد و در تاریخ 30 آذر سال 1363 در حین دیده‌بانی در منطقه عملیاتی میمک، بر اثر اصابت ترکش به جسم نازنینش به ملکوت اعلی پیوست.
کد خبر: ۴۶۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 06July 2021

نگاهی به زندگی شهید «محمدرضا بنادکوکی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، «محمدرضا بنادکوکی» در تاریخ 5 تیر سال 1344 در خانواده‌ای مذهبی و معتقد به اسلام در شهرستان کرج متولد شد و دوران شیرین کودکی را پشت سر گذاشت و با رسیدن به سن هفت سالگی، قدم به محیط مدرسه نهاد و تحصیلات خود را تا سال اول راهنمایی سپری کرد.

وی به ورزش علاقه بسیاری داشت و در رشته کونگ فو فعالیت می‌کرد. اوقات فراغتش را به گوش دادن نوارهای مذهبی و انقلابی و مطالعه کتاب‌های سودمند می‌گذراند. محمدرضا فردی بسیار مهربان بود و در کارهایش صداقت و از خودگذشتگی داشت.

این مسئول به دلیل رفتار شایسته و تلاش فراوان در کارخانه‌ای که مشغول به کار بود به عنوان سرپرست یک گروه انتخاب شد. او به نماز جماعت و جمعه اهمیت بسیاری می‌داد و همواره در مراسمات سوگواری معصومین (ع) حاضر بود.

محمدرضا در دوران انقلاب در حالی‌ که در مقطع تحصیلی راهنمایی درس می‌خواند، به مبارزه با رژیم سفاک پهلوی همت گماشت و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرد. وی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دلیل علاقه وافر به انقلاب و حضرت امام (ره) وارد بسیج شد و شب‌ها برای تأمین آرامش و آسایش مردم به نگهبانی و تبلیغات سیاسی و اجتماعی می‌پرداخت.

وی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه میهن اسلامی راهی خدمت مقدس سربازی شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، از طریق ارتش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان دیده‌بان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. وی سرانجام در تاریخ 30 آذر سال 1363 در حین دیده‌بانی در منطقه عملیاتی میمک، بر اثر اصابت ترکش به ملکوت اعلی پیوست.

وصیت‌نامه شهید

«هر کس مرا طلب کند، مرا می‌یابد و هر که مرا بیابد مرا می‌شناسد و هر که مرا بشناسد، مرا دوست دارد و هر کسی مرا دوست بدارد، عاشقم می‌شود و هر که عاشقم بشود عاشقش می‌شوم و هر کس را که عاشقش شوم او را می‌کشم و هر کس را بکشم دیه او به گردن من است و هر کس که به گردن من دیه دارد من خودم دیه او هستم.

سلام بر مهدی موعود (عج) و منجی بشریت و امید مستضعفان جهان و سلام بر نائب بر حق او. سلام بر تمام شهیدان زنده؛ این عاشقان کربلا، این جانبازان که تمام هستی و جان و مال خود را در راه خدا گذاشته و از آن می‌گذرند. درود بر رزمندگان در جبهه‌های جنگ که در این برهه از زمان که کشور عزیز اسلامی‌مان را ابرقدرت‌های جنایتکار از همه سو احاطه کرده‌اند، به جبهه رفته‌اند تا ریشه این جنایتکاران را از روی زمین قطع کنند.

آمریکا با این کارهایش خیال می‌کند که می‌تواند این انقلاب را شکست دهد ولی کور خوانده است، خیال می‌کند می‌تواند در مقابل ملتی بایستد که در عصر رژیم فاسد پهلوی، با دستان خالی و با سلاح ایمان در مقابل توپ و تانک ایستاده و آن را به شکست وا داشتند. پس این ملت هرگز شکست نمی‌خورد. آنچنان که رهبر عزیزمان می‌فرماید بیدار و هوشیار باشید و همیشه پشتیبان امام باشید و هرگز او را تنها نگذارید.

پدر و مادر عزیزم، من خیلی شرمنده هستم که نتوانستم حق شما را در قبال زحمت‌های زیادی که برای من کشیدید و مرا بزرگ کردید ادا کنم. پس اگر من را به راه خدا و قرآن و اسلام داده‌اید افتخار کنید که توانستید این امانتی را که خداوند متعال به دست شما سپرده بود دوباره به صاحبش برگردانید و افتخار کنید که فرزندتان سرباز امام زمان (عج) بوده و برای او به جبهه رفته و برای خدا و اسلام بود که شهید شده است.

پدر و مادر عزیزم، من از شما حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که مرا حلال کنید و من هم در آن دنیا شما را در پیشگاه خداوند متعال شفاعت می‌کنم. اگر من شهید شدم و جسدم به دست شما رسید دوست دارم در کنار دوستانم که در گلزار شهدای چهارصد دستگاه هستند مرا دفن کنید و از شما می‌خواهم که هرگز امام را تنها نگذارید و به حرف‌های امام بزرگوار گوش دهید و همیشه امام را دعا کنید و پشتیبان امام و این انقلاب باشید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار