عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مهم‌ترین مطالبه امام خامنه‌ای از قوه قضائیه، تحول است

حدادی گفت: مهم‌ترین مطالبه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با قوه قضائیه از آقای اژه‌ای داشتند، استمرار تحول در این قوه قضائیه است.
کد خبر: ۴۶۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۴ - 05July 2021

مهم‌ترین مطالبه امام خامنه‌ای از قوه قضائیه، تحول استعلی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره انتصاب حجت‌الاسلام اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه و اهم اقداماتی که باید در این قوه انجام دهد، اظهار داشت: مهم‌ترین مطالبه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با قوه قضائیه از آقای اژه‌ای داشتند، استمرار تحول در قوه قضائیه است. ایشان سند تحول در قوه قضائیه را با توجه به پژوهش‌محور بودن آن تأیید کرده‌اند که می‌تواند پشتوانه خوبی برای آقای اژه‌ای در رأس قوه قضائیه باشد.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی اقدامات خوبی در قوه قضائیه در مقوله مبارزه با فساد و فسادزدایی از دستگاه قضا، تکریم ارباب رجوع و نیز الکترونیکی کردن بخش مهمی از خدمات قوه قضائیه را انجام داده که این تجارب می‌تواند برای دوران ریاست آقای اژه‌ای ارزشمند و راهگشا باشد. از رئیس جدید قوه قضائیه انتظار می‌رود که با کمک از این تجارب، از توان کارشناسان و اساتید برجسته حقوق و علوم قضایی بهره ببرد تا روند اصلاح قوه قضائیه و گسترش عدالت و مبارزه با فساد تداوم پیدا کند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای اژه‌ای از شجاعت و عملکرد خوبی در مناصب مختلف برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق او، انتظار می‌رود که ایده‌ها و اندیشه‌ها نو، انقلابی و تحول‌خواه در قوه قضائیه تزریق شود. همچنین آقای اژه‌ای باید قوه قضائیه را به محلی امن برای دادخواهی تبدیل و اعتماد عمومی را نسبت به قوه قضائیه افزایش دهد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان ریاست آقای رئیسی در قوه قضائیه، امید‌ها نسبت به گسترش عدالت و مبارزه با فساد افزایش یافته به خصوص بعد از اینکه پرونده فساد اکبر طبری رسانه‌ای شد؛ بنابراین رئیس جدید قوه قضائیه باید مسیر مبارزه با فساد و امیدآفرینی در جامعه را استمرار بخشد.

به گفته حدادی؛ مسئله مهم و اساسی کشور، بحث اشتغال و حمایت از کسب‌وکارهاست. قوه قضائیه در دوره جدید می‌تواند از طریق حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی مانع تعطیلی این واحد‌ها و سایر کسب‌وکار‌ها شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار