ادعای جالب شورشیان سوری درباره سلاح های شیمیایی

شورشیان سوری مدعی شدند که سلاح های شیمیایی در مناطقی تحت تسلط ارتش سوریه وجود دارند و کارشناسان شیمیایی اجازه ورود به این مناطق را ندارند.
کد خبر: ۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹ - 16October 2013

ادعای جالب شورشیان سوری درباره سلاح های شیمیایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سایت خبری الریاض عربستان، شورشیان سوری مدعی شدند که در مناطق تحت نفوذ ایشان هیچ اثری از سلاح شیمیایی وجود ندارد.

همچنین در ادامه فضاسازی ضد دولت سوریه شورشیان این کشور مدعی شدند که سلاح های شیمیایی در مناطقی که تحت تسلط ارتش سوریه وجود دارند و کارشناسان شیمیایی اجازه ورود به این مناطق را ندارند.

این ادعاها در حالی صورت می گیرد طی هفته های گذشته ارتش سوریه با پیشروی در مناطق مختلف این کشور حجم گسترده ای از ادوات و سلاح های شورشیان را کشف و ضبط کرده است.

پیش از این برخی از ستیزه جویان سوری اعتراف کرده بودند که تسلیحات شیمیایی را عربستان سعودی با هدایت بندربن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور در اختیار آنها گذاشته اند.

همچنین حدود شش ماه پیش برخی منابع اروپایی فاش کردند سازمان اطلاعات ترکیه، گازهای شیمیایی را دراختیار باندهای تروریستی قرار داده بودند تا علیه مردم حلب در منطقه خان العسل به کار ببرند.

ادعای جدید مخالف سوری بدان معناست که یا ازسلاح های شیمیایی در اختیارگروهای افراطی بر ضد مردم سوریه استفاده شده است و یا اینکه همچنان بخشی از این سلاح ها در اختیار گروه های معاند و ارتش آزاد سوریه است.

تناقض گویی تروریست های سوری در چند ماه گذشته بدلیل پیشروی ارتش سوریه و کاهش توان مقابله با دولت مرکزی انجام می شود و ادعای نبود سلاح شیمیایی در مناطق تحت نفوذ شورشیان برای ایجاد جنگ روانی جدید برای ایجاد فشار بین المللی بر ضد اسد صورت می گیرد.

نظر شما
پربیننده ها