نماینده مردم در مجلس:

سفرا زمینه فعالیت بازرگانان ایرانی را در بازار‌های منطقه فراهم کنند

عباس‌زاده مشکینی گفت: سفرای کشورمان باید با توجه به ظرفیت‌های کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با همسایگان تلاش کنند که نیاز‌ کشور‌ها را شناسایی و زمینه ورود بازرگانان ایرانی به بازار‌ منطقه را فراهم کنند.
کد خبر: ۴۶۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ - 05July 2021

سفرا زمینه فعالیت بازرگانان ایرانی در بازار‌های منطقه را فراهم کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی سفارتخانه‌های ایرانی در خارج از کشور، اظهار داشت: همواره افزایش سطح مراودات سیاسی در گرو افزایش تعامل اقتصادی میان دولت‌ها بوده است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی سیاسی با دیپلماسی اقتصادی درهم آمیخته است، افزود: در واقع دیپلماسی سیاسی راه تعامل اقتصادی و افزایش صادرات کشور‌ها را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: هم اکنون ایران اسلامی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و این در حالیست که کشور‌های زیادی در اطرافمان وجود دارند که می‌توان با برقراری روابط اقتصادی، فشار‌های کاخ سفید را کاهش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صادرات غیر نفتی کشورمان در سال حدود ۶۰ میلیارد دلار است، افزود: این مهم در حالی است که همسایگان ایران اسلامی سالانه بیش از یک تریلیون دلار واردات انجام می‌دهند که فرصت بزرگی برای افزایش سطح روابط اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌های خوبی برای صادرات است و می‌تواند کالا‌های تولیدی خود را با هزینه کم در بازار‌های منطقه عرضه کند، خاطرنشان کرد: بنابراین سفرای کشورمان باید با توجه به ظرفیت‌های کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با همسایگان تلاش کنند نیاز این کشور‌ها را شناسایی و زمینه ورود بازرگانان ایرانی به این بازار‌ها را فراهم کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها