نماینده ولی فقیه در مازندران:

پژوهش‌محوری در حوزه آموزش ضرورت دارد

آیت‌الله «محمدی لائینی» با تأکید بر لزوم تولید علوم گفت: نیازمند غربالگری علوم در حوزه طبیعی و دینی نیز هستیم و درس‌ها و آموزش‌ها هم باید پژوهش‌محور باشد.
کد خبر: ۴۶۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶ - 05July 2021

پژوهش محوری در حوزه آموزش ضرورت داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم افتتاح پژوهش‌سرای حوزه علمیه امام علی (ع) ساری که همزمان با روز قلم برگزار شد، اظهار داشت: علم بهترین نعمت خداست، هم آغاز خلقت ما درآمیخته با علم است و هم بعثت پیامبر بزرگوار ما همواره با علم، دانش و قلم است.

وی با بیان اینکه شناخت، دانش، درک و شعور برای بشر یک ضرورت است، گفت: خداوند برای ماندگاری دانش‌ها ابزاری به‌نام قلم را تدارک دیده تا بشر بتواند دانش‌های خودش را به میراث بگذارد، دانش امروز ما محصول قرن‌ها تلاش بشریت است، پس علم و قلم نعمت بسیار بزرگی است.

محمدی لائینی با تأکید بر لزوم تولید علوم اظهار داشت: نیازمند غربالگری علوم در حوزه طبیعی و دینی نیز هستیم که به‌معنای تحقیق است، درس‌ها و آموزش‌ها هم باید پژوهش‌محور باشد.

امام جمعه ساری افزود: آنچه می‌خوانیم باید نقد و بررسی شود و با توجه به مقتضیات زمان تقسیم‌بندی شود، ادامه داد: در حوزه و دانشگاه با وجود مسائل فراوان به کمک محققین پژوهش‌ها را جهت‌دهی و مدیریت کنیم که مسئله مهمی است.

محمدی لائینی ادامه داد: برای ایجاد تحول؛ بررسی و تمرکز مسائل امروز استان مازندران در حوزه‌های گوناگون با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، حرکت حول محور مسئله‌یابی، اولویت‌بندی مسائل، حل درست مسائل و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست مدیران در حوزه‌های مختلف براساس این مسائل لازم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها