بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز قلم

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز قلم بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۶۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ - 05July 2021

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز قلمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز قلم بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«ن و قلم و ما یسطرون

سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد.

 14 تیر ماه، روز قلم بهانه‌ای است برای تکریم و منزلت نویسندگان و اندیشمندان فرهیخته‌ای که با خلق واژگان، سعادت جامعه را رقم می‌زنند.

آنان که حرمت و ارزش قلم را می‌دانند، در گذر تاریخ،  عظمت انسانیت، دانش، دین، فرهنگ و تمدن را جاودانه می‌سازند.

بی‌شک در جوامع گوناگون ، هیچگونه پیشرفتی بدون کمک قلم و خط امکان پذیر نبوده و نخواهد بود. قلم زبان معرفت، عقل و احساس انسان هاست.

در واقع قلم، می تواند با هدف «تعالی» نقش سازنده داشته و باعث پیشرفت شود. خداوند متعال در قرآن به قلم سوگند می‌خورد و پیامبر اعظم در ادامه این رسالت، در جامعه ای محروم از تمدن،آزادی اسیران با سواد را منوط به این می‌داند که هر اسیر، به ده مسلمان آموزش خواندن و نوشتن دهد و آزاد شود.

از جمله راه‌های جلوگیری از فراموشی و یا تحریف، مکتوب کردن  و نگارش رویدادها و حوادث است. توجه به این  مهم، رسالت صاحبان قلم را بیش از پیش آشکار کرده و متولیان فرهنگی را بر آن  می‌دارد تا با پاسداشت روز قلم و سپاسگزاری از صاحبان قلم، هم و غم خود را در راستای ترویج اهداف متعالی به کار بندند.

اکنون که در مبارزه تنگاتنگ جبهه جهاد فرهنگی هستیم، هستند دلیر مردان و شجاع زنانی که پیکارگر این میدان جهاد باشند، از این میان نویسندگان و شاعرانی که با عمل جهادی و انقلابی و همچنین انجام وظایف دینی و اخلاق اسلامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قلم می‌زنند، وظیفه ای بس خطیر برعهده دارند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، ضمن تبریک این روز، به اهالی قلم، برای تمام نویسندگان توانمند و متعهد آرزوی توفیق داشته و  عزم خود را در جهت رفع مشکلات اهالی قلم و کمک به گسترش  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  به کار خواهد بست.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها