حجت‌الاسلام بیگدلی:

حاج احمد متوسلیان یک شخصیت انقلابی ـ جهانی است

کارشناس موضوعی رادیو «سرو» گفت: احمد متوسلیان یک شخصیت انقلابی ـ جهانی است. با نگاهی به حرکت‌های سیاسی و جهادی متوسلیان، سه شخصیت از وی متصور است.
کد خبر: ۴۶۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ - 06July 2021

حاج احمد متوسلیان یک شخصیت انقلابی، جهانی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چهاردهم تیر سالروز ربوده شدن چهار نفر از دیپلمات‌های ایرانی به وسیله مزدوران حزب فالانژ در بیروت لبنان است که با وجود مصونیت دیپلماتیک توسط دست‌نشانده‌های رژیم صهیونیستی به گروگان گرفته شدند.

۳۹ سال از ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و همراهانش می‌گذرد. طی سه دهه اخیر با وجود اقدامات متعدد جمهوری اسلامی برای آزادسازی دیپلمات‏‌ها، هنوز اطلاع دقیقی از سرنوشت این افراد در دست نیست.

به همین مناسبت، حجت‌الاسلام بیگدلی کارشناس موضوعی رادیو سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: متاسفانه در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۶۱ احمد متوسلیان با کینه رژیم صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران ربوده شد و شخصیت‌های دیپلمات ایرانی به گروگان برده شدند. همگان به زندگینامه احمد متوسلیان آشنایی دارند اما من می‌خواهم زوایای پنهان شخصیتی وی را مطرح کنم.

کارشناس موضوعی برنامه به سه رویکرد شخصیتی متفکر بزرگ حاج احمد متوسلیان اشاره کرد و گفت: احمد متوسلیان یک شخصیت انقلابی ـ جهانی است. با نگاهی به حرکت‌های سیاسی و جهادی متوسلیان، سه شخصیت از وی متصور است. شخصیت قبل از انقلاب که مبارز تمام عیار انقلابی بر ضدساواک بود. وی شخصیتی کلاسیک و آکادمیک داشت که در دانشگاه علم و صنعت مشهود است.

وی ادامه داد: احمد متوسلیان یک متفکر متعلم و شخصیتی علمی به دور از افراط است که در هیچ جریانی با هیجانات اجتماعی ذوب نمی‌شود. شخصیت متوسلیان در جریان دفاع مقدس مطرح است و مهم‌تر از همه در جریان انقلابی برون مرزی شخصیت وی مثال زدنی است.

بیگدلی عنوان کرد: در ذهن و مرام حاج احمد متوسلیان، افق انقلابی جهانی به تاسی از جریان مهدویت قابل رویت است. جریان مهدویت آرزوی نهاد اسلامی ایران است و ختم جریان اثرگذار جمهوری اسلامی، جریان مهدویت است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار