ذبیح الله مجاهد:

طالبان ظرف یک ماه پیشنهاد صلح خود را کتباً تحویل کابل می‌دهد

سخنگوی طالبان می‌گوید مذاکرات صلح سرعت بیشتری به خود گرفته و این گروه تا ماه آینده، طرح صلح خود را به طور کتبی با دولت کابل به اشتراک خواهد گذاشت.
کد خبر: ۴۶۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ - 06July 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است که این گروه قصد دارد نهایتاً تا ماه آتی، به‌طور مکتوب پیشنهاد صلحی را به دولت کابل ارائه دهد.

مجاهد در این باره افزود: در روز‌های پیش رو، مذاکرات صلح و روند آن سرعت بیشتری به خود می‌گیرد و انتظار می‌رود (گفتگوها) که طبیعتاً پیرامون طرح صلح خواهد بود؛ وارد مرحله مهمی شود.

وی ادامه داد: احتمالاً یک ماهی طول خواهد کشید تا طرفین پیشنهاد‌های مکتوب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اگرچه طالبان در میدان نبرد دست برتر را دارد؛ اما درباره مذاکره و گفتگو نیز خیلی جدی است.

از سوی دیگر، «ناجیه انوری» سخنگوی وزارت صلح افغانستان با تائید این مطلب که مذاکرات بین الافغانی از سر گرفته شده است؛ گفت: پیش بینی این موضوع که طالبان ظرف یک ماه پیشنهاد کتبی خود را ارائه خواهد داد؛ دشوار است. اما اجازه بدهید که مثبت اندیش باشیم. امیدواریم که طالبان این اقدام را انجام دهد تا نهایتاً به خواسته شان پی ببریم.

این در حالی است که همزمان با خروج ادعایی نظامیان بیگانه از خاک افغانستان، درگیری‌ها میان طالبان و نیرو‌های افغان شدت بیشتری به خود گرفته است. برخی کارشناسان بر این باورند که آمریکا با خروج غیرمسئولانه خود به دنبال زمینه چینی برای آغاز جنگ داخلی در افغانستان است تا ناامنی را دستاویزی برای بازگشت دوباره به این کشور قرار دهد که در حوزه منافع مشترک روسیه، چین و ایران قرار دارد.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها