دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

افزایش هزینه‌های نظامی اروپا در سال گذشته میلادی

هزینه‌های نظامی در سراسر اروپا در سال ۲۰۲۰ معادل چهار درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۶۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶ - 07July 2021

افزایش هزینه‌های نظامی اروپا در سال گذشته میلادیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌: هزینه‌های نظامی روسیه در سال ۲۰۲۰ با ۲.۵ درصد افزایش به ۶۱.۷ میلیارد دلار رسید. این دومین سال متوالی رشد بود. با وجود این، نسبت به سال‌های گذشته هزینه‌های نظامی روسیه کسری بیشتری را نشان می‌دهد.

انگلستان نیز در سال گذشته میلادی پنجمین کشور بزرگ در اختصاص هزینه‌های نظامی بود؛ زیرا هزینه‌های نظامی این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود؛ آلمان نیز در همین سال هزینه‌های نظامی خود را ۵.۲ درصد افزایش داد و به ۵۲.۸ میلیارد دلار رساند؛ بدین ترتیب باید گفت هزینه‌های نظامی در سراسر اروپا در سال ۲۰۲۰ معادل چهار درصد افزایش داشته است.

همچنین در آسیا نیز علاوه بر چین، هند ۷۲.۹ میلیارد دلار، ژاپن ۴۹.۱ میلیارد دلار و کره جنوبی ۴۵.۷ میلیارد دلار و در اقیانوسیه نیز استرالیا با ۲۷.۵ میلیارد دلار بیشترین هزینه‌کنندگان نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه طی سال گذشته میلادی بودند. این نشان می‌دهد که هر چهار کشور مورد اشاره هزینه‌های نظامی خود را بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ افزایش دادند.

براساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، هزینه‌های نظامی در جنوب صحرای آفریقا در سال ۲۰۲۰ با ۳.۴ درصد افزایش به ۱۸.۵ میلیارد دلار رسید که بیشترین افزایش در هزینه‌ها توسط چاد با ۳۱ درصد، مالی با ۲۲ درصد، موریتانی با ۲۳ درصد و نیجریه با ۲۹ درصد و همچنین اوگاندا با ۴۶ درصد صورت گرفته است.

اما هزینه‌های نظامی در آمریکای جنوبی در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۲.۱ درصدی به ۴۳.۵ میلیارد دلار رسید. این کاهش عمدتاً به دلیل کاهش ۳.۱ درصدی هزینه‌های برزیل به‌عنوان بزرگترین کشور منطقه‌ای در اختصاص هزینه‌های نظامی بود.

مخارج نظامی ترکیبی ۱۱ کشور غرب آسیا (خاورمیانه) هم در همین سال با کاهش ۶.۵ درصدی به ۱۴۳ میلیارد دلار رسیده است.

هشت کشور از ۹ عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) هزینه‌های نظامی خود را در سال ۲۰۲۰ کاهش دادند. همچنین هزینه‌های آنگولا ۱۲ درصد، عربستان سعودی ۱۰ درصد و کویت ۵.۹ درصد کاهش یافته است. بحرین صادرکننده نفت غیر اوپک نیز هزینه‌های خود را ۹.۸ درصد کاهش داد.

با این حال عربستان سعودی با ۰.۶ درصد، روسیه با ۰.۵ درصد، رژیم صهیونیستی با ۰.۴ درصد و ایالات متحده آمریکا با ۳.۳ درصد جزو کشور‌هایی هستند که بیشترین افزایش هزینه‌های نظامی را بین ۱۵ کشور برتر در اختصاص هزینه‌های نظامی طی سال ۲۰۲۰ داشته‌اند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها