رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در دیدار با خانواده محسن موسوی تاکید کرد؛

ضرورت پیگیری‌های حقوقی برای آزادی چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی

زهره الهیان در دیدار با خانواده سید محسن موسوی دیپلمات ربوده شده توسط رژیم صهیونیستی بر لزوم پیگیری‌های حقوقی مرتبط با این موضوع جهت تشکیل کمیته حقوقی ویژه در این عرصه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸ - 07July 2021

تاکید بر پیگیری‌های حقوقی چهار دیپلمات روبده شده ایرانیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به مناسبت ایام ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان با خانواده سید محسن موسوی دیپلمات ربوده شده توسط رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

وی بر لزوم پیگیری‌های حقوقی مرتبط با این موضوع بر تشکیل کمیته حقوقی ویژه در این عرصه تاکید کرد.

الهیان در این دیدار ضمن اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در این عرصه اظهار داشت: مطالبات حقوقی جمهوری اسلامی ایران با جدیت دنبال خواهد شد و همواره خدعه‌ها و مناسبات ضد حقوق بشری کشور‌های استکباری و استعماری در این عرصه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی افزود:رژیم صهیونیستی سال هاست به ظالمانه‌ترین شکل ممکن و اعمال روش‌های ضد انسانی، و با غصب حقوق اولیه انسان‌ها نحسی بی پایان خویش را نشان داده است. این اقدامات بدون تردید به بهترین شکل ممکن رصد و نسبت به آن‌ها واکنش مناسب طراحی می‌شود. مطالبات مظلومان سراسر جهان در برابر این رژیم و سایر قدرت‌های استکباری قطعاً با نابودی این رژیم جعلی محقق خواهد شد و امیدواریم زمینه بازگشت دیپلمات‌های ربوده شده نیز به کشور عزیزمان فراهم گردد.

همچنین مریم مجتهدزاده همسر دیپلمات ربوده شده با تاکید بر جدی‌تر شدن چارچوب‌های حقوقی به منظور پیگیری وضعیت این دیپلمات از تلاش‌های صورت گرفته تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: جریانی که در این اتفاق در کشور ایجاد کرد انگیزه مبارزه و جهاد در برابر استعمار و استکبار را در ما دوچندان ساخت و به لطف خدا هر روز بیشتر نیز خواهد شد.

در پایان این نشست نسبت به تشکیل کارگروه ویژه در این عرصه تاکید و مقدمات اجرایی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار