شهید «یعقوب احدی»؛

وظیفه ما در قبال جنگ و انقلاب از هر چیزی سنگین‌تر است

شهید «یعقوب احدی» به خانواده خود می‌گفت: «وظیفه ما در قبال جنگ و انقلاب از هر چیزی سنگین‌تر است. همه باید از کشور عزیزمان دفاع کنیم».
کد خبر: ۴۶۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸ - 03August 2021

حکایت سربازی که ستون خانه بود/// عکس شهید در فضای مجازی وجود دارد؛ لطفا عکس شهید را با سایز صحیح در مطلب قرار دهید/// در تیترزنی دقت کنید؛ سعی کنید تیترهای جذاب بگیرید.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، دفاع مقدس، آیینه‌ای تمام‌نما از غیرت مثال‌زدنی مردم ایران است؛ چراکه ما از نظر امکانات قابل قیاس با دشمنان نبودیم، اما مردم جان بر کف از تمام دلبستگی‌های خود گذشته و مقابل توپ و تانک دشمن سینه سپر کردند تا یک وجب از خاک کشورمان دست بیگانگان نیافتد.

شهید «یعقوب احدی» با اینکه مسئولیت بسیاری از امور خانواده برعهده او بود؛ ولی با ایمان راسخ به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و سیزدهم تیر سال ۱۳۶۵ در حالی که فقط چهار ماه به اتمام دوران سربازی او باقی مانده بود، در منطقه «پیرانشهر» به فیض شهادت نائل شد.

زندگی‌نامه شهید «احدی»

«یعقوب احدی» ۲۵ آبان سال ۱۳۴۴ در شهرستان میانه و خانواده‌ای مومن و مذهبی متولد شد و با فرارسیدن دوران تحصیل، تا کلاس دوم متوسطه درس خواند. او از همان دوران کودکی و نوجوانی در کنار درس و مدرسه، برای کمک به معیشت خانواده به همراه پدر مشغول کار و تلاش شد و تا جایی که توانست تحصیلات متوسطه خود را به‌صورت شبانه ادامه دهد. همین کار و تلاش، از وی جوانی با تجربه و پخته به‌عمل آورد.

«یعقوب» علی‌رغم همه مشکلات زندگی، بسیار مهربان، دارای روحیه‌ای قوی، خستگی‌ناپذیر و در عین حال عدالت‌جو بود. به‌همین دلیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که او نیز سهم عمده‌ای در راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردمی علیه رژیم شاه داشت، بلافاصله به عضویت بسیج درآمد و فعالیت‌های اقتصادی برای تأمین معاش و نیاز‌های زندگی، هرگز او را از مسئولیتی که در قبال اسلام و انقلاب داشت غافل نکرد.

کار و فعالیت «یعقوب» باعث شد تا وی به‌عنوان ستون محکم خانواده مسئولیت بسیاری از امورات را بر عهده گیرد. علی‌رغم مخالفت خانواده، او با ایمان راسخ به خدمت مقدس سربازی رفت و گفت: «وظیفه ما در قبال جنگ و انقلاب از هر چیزی سنگین‌تر است. همه باید از کشور عزیزمان دفاع کنیم».

بدین‌ترتیب «یعقوب احدی» بعد از طی دوره‌های آموزشی نظامی به مناطق عملیاتی اعزام شد و سرانجام سیزدهم تیر سال  ۱۳۶۵ در حالی که فقط چهار ماه به اتمام دوران سربازی او باقی مانده بود، در منطقه پیرانشهر به فیض شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار