عراقچی:

لغو تحریمها از محورهای مذاکرات امروز

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: لغو تحریم ها از محورهای مذاکرات هسته ای ژنو در نشست امروز است.
کد خبر: ۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ - 16October 2013

لغو تحریمها از محورهای مذاکرات امروز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سیدعباس عراقچی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه با نمایندگان 1+5 وارد جزئیات طرح پیشنهادی ایران شدیم و به همه سوالات طرف مقابل پاسخ دادیم.

عراقچی اولین روز مذاکرات هسته ای ژنو را برای هر دو طرف راضی کننده دانست و گفت: به خصوص طرف مقابل از اینکه سوالات خود را برای اولین بار به صورت جزئی مطرح می کند، ابراز تشکر کرد.
 
معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر خارجه افزود: امیدواریم پیشنهاد ما به یک توافق تبدیل شود.
 
وی تصریح کرد: هنوز برای گفتن اینکه ایران و شش قدرت جهانی روز سه شنبه در جهت حل بحرانی که از ده سال پیش درباره بلند پروازی هسته ای ایران وجود دارد، پیشرفتی به دست آورده اند یا نه زود است.
 
عباس عراقچی پس از روز نخست مذاکرات بین ایران و پنج بعلاوه یک گفت : گفتگوها روند خوبی داشت. به گونه ای سازنده و بسیار خوب و با جدیت تمام تبادل نظر کردیم. 
 
جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه پیشنهاد خود را درباره دستیابی به پیشرفت در خصوص حل موضوع هسته ای به پنج بعلاوه یک ارائه کرده است.
 
معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته هیئتهای ایرانی و امریکایی در حاشیه مذاکرات هسته ای ژنو، ادامه داد: در ملاقات با امریکایی ها فقط درباره موضوع هسته ای صحبت می کنیم و هیچ بحث دیگری نداریم.
 
سیدعباس عراقچی افزود: روابط دوجانبه با امریکا در دستور کار ما در دیدارها نیست.
 
وی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته ای دیروز، کارشناس امریکایی در زمینه تحریمها حضور نداشت، ابراز امیدواری کرد که این کارشناس در بحثهای امروز که محور آن لغو تحریمهاست حضور یابد.
 
عراقچی با بیان اینکه روز گذشته هیئت ایرانی دو بار با هیئت روسی  دیدار و گفتگو کرد، گفت: در دیدار صبح امروز با هیئت انگلیسی هم علاوه بر مسائل هسته ای درباره روابط دوجانبه گفتگو می کنیم.
 
وی افزود: آقای تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه دیدار با نماینده انگلیس را انجام می دهد.
 
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه گفتگوهای هسته ای در ژنو سوئیس دوجانبه مذاکره کردند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار