چرا امارات برای صهیونیست‌ها جذاب است؟

امارات متحده و بویژه امارت دبی در پی دهه‌های اخیر به یکی از مراکز مهم مالی و اقتصادی منطقه و جهان تبدیل شده است و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ایجاد شعبه و فعالیت در این کشور می‌پردازند.
کد خبر: ۴۶۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶ - 09July 2021

چرا امارات برای صهیونیست‌ها جذاب است؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اگرچه اماراتی‌ها برای توجیه دستاورد‌های اقدام خیانت آمیز عادی سازی با رژیم صهیونیستی موارد عمدتاً اقتصادی مانند دستیابی به تکنولوژی‌های نوین و جذب سرمایه گذاری و مشارکت در انرژی را اعلام کرده‌اند، اما عادی سازی برای صهیونیست‌ها نیز حاوی چنین نگرشی است.

امارات متحده و بویژه امارت دبی در پی دهه‌های اخیر به یکی از مراکز مهم مالی و اقتصادی منطقه و جهان تبدیل شده است و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ایجاد شعبه و فعالیت در این کشور می‌پردازند.

این در حالی است که سیطره اقتصادی از جمله روش‌هایی است که در پیوند با دیگر روش‌ها - سیاسی، فرهنگی و اجتماعی - اندیشه «دولت جهانی یهود» را تحقق می‌بخشد. این بخش به همراه فشار‌های سیاسی و بسترسازی فرهنگی شرایط مساعدی را برای بسط اندیشه آرمانی صهیونیسم به وجود می‌آورد.

به گزارش الوقت، قوم یهود از دیرباز با توجه به تلموداندیشی خویش که تمامی اموال جهان را متعلق به خود می‌پندارد که به ناحق و به صورت غصب در اختیار دیگر اقوام و نژاد‌ها قرار گرفته، در تلاشی بی پایان و به هر وسیله‌ای که ممکن باشد، به جمع آوری هرچه بیشتر ثروت پرداخته است. بنابراین، یهودیان برای وصول به اهداف خود در هر جامعه‌ای که مستقر شوند، نفوذ به مراکز اقتصادی و تجاری و در دست گرفتن نبض بازار و ثروت آن جامعه را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

در همین راستا به فاصله اندکی پس از اعلام توافق عادی سازی در ماه سپتامبر، وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد دارد دفتر جذب اقتصادی در ابوظبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تقویت روابط اقتصادی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و جهان عرب را راه اندازی کند. همچنین وزارت دارایی اسرائیل اعلام کرد که تل آویو و ابوظبی پیمان مالیاتی امضا کردند تا با جلوگیری از مالیات مضاعف توسعه تجارت بین طرفین را تقویت کند.

تبدیل کردن امارات به مرکزی برای جاسوسی علیه کشور‌های منطقه از دیگر دلایلی است که می‌تواند امارات را به بهشت صهیونیست‌ها در منطقه تبدیل کند. به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه، اعطای تابعیت از سوی رژیم ابوظبی به پنج هزار صهیونیست که مطمئنا تا ماه‌های آینده افزایش بیشتری نیز خواهد یافت، بیشتر برای تقویت فعالیت‌های جاسوسی و ضدامنیتی رژیم صهیونیستی علیه کشور‌های اسلامی منطقه و به ویژه جریان‌ها و گروه‌های مقاومت اسلامی صورت گرفته تا صهیونیست‌ها از این طریق بتوانند شکست‌های چند سال اخیر خود از مقاومت اسلامی را تا حدی جبران کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار