امام جمعه کرمانشاه:

مسوولان با دانستن مسائل خشکسالی، باید مشکلات را پیش بینی می‌کردند

آیت‌الله «علما» گفت: مسوولان با توجه به استهلاک و فرسودگی تجهیزات نیروگاه های برق و آب در گذر زمان و همچنین با دانستن مسائل خشکسالی، باید از قبل مشکلات را پیش‌بینی و در راستای رفع آنها اقدام می‌کردند نه الان وسط تابستان به فکر باشند.
کد خبر: ۴۶۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 09July 2021

مسوولان با دانستن مسائل خشکسالی، باید مشکلات را پیش بینی می کردندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان، اظهار داشت: مسوولان با توجه به استهلاک و فرسودگی تجهیزات نیروگاه‌های برق و آب در گذر زمان و همچنین با دانستن مسائل خشکسالی، باید از قبل مشکلات را پیش‌بینی و در راستای رفع آنها اقدام می‌کردند نه الان وسط تابستان به فکر باشند.

وی تکلیف مسئولان را رفع مشکلات آب و برق مردم دانست و افزود: با توجه به این شرایط مردم هم تکلیف دارند در مصرف آب و برق  قناعت و الگوی های مصرف را رعایت کنند.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به تاریخ ۱۸ تیر، سالروز کشف کودتای آمریکایی نوژه گفت: یک سال و نیم از انقلاب اسلامی نگذشته بود، که می خواستند انقلاب را از بین ببرند اما این قدرت اسلام و دینی مردم ایران بود که مادر خلبان کودتاچی که زن معتقد بود بیایید آنها را لو بدهد و کودتا کشف شود.

خانواده ازدواج جوانان را آسان و سبک بگیرند

امام جمعه شهرستان کرمانشاه همچنین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در اول ذی الحج (دوشنبه) هفته آینده؛ از پدر و مادرها، دختر و پسرها خواست زندگی این ۲ شخصیت بزرگ اسلام را الگوی خود قرار دهند و ازدواج را آسان و سبک بگیرند. حضرت محمد (ص) در حدیثی فرمودند که انسان با ازدواج ۲ سوم دین خود را تکمیل می کند پس همه باید در امر ازدواج جوانان کمک کنند، جوانان نیز کوتاه بیایند و سخت نگیرند و زدوتر ازدواج کنند .

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به سد و مانع مهریه زیاد برای ازدواج جوانان افزود: خانواده اگر احکام و الگوهای اسلامی را در امر ازدواج رعایت کنند لازم نیست مهریه زیاد باشد، در قدیم جهیزیه دختران یک صندوقچه بیشتر نبود و زوج ها تا آخر عمر زندگی شان دوام می آورد و مشکلی پیش نمی آمد، بنابراین خانواده ها و جوانان باید معیار و الگوی ازدواج شان امروزه خود را تغییر دهند.     

وی در بخش دیگر از سخنان خود  به ۲۱ تیرماه سالروز گلوله باران مسجد «گوهر شاد» مشهد اشاره کرد و گفت: این روز در تقویم کشور ما روز عفاف و حجاب است روزی که مردم ایران در مقابل کشف حجاب رضا شاه ایستادگی و مقاومت کردند و از احکام اسلام و دین و حجاب دفاع و محافظت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار