حضور زائران عراقی بر مزار شهید «کمال کورسل»

جمعی از زائران عراقی با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم، به مزار «کمال کورسل» شهید اروپایی دفاع مقدس ادای احترام کردند.
کد خبر: ۴۶۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ - 09July 2021

حضور زائران عراقی بر مزار شهید «کمال کورسل»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جمعی از زائران عراقی با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع)، به مزار «کمال کورسل» شهید اروپایی دفاع مقدس ادای احترام کردند.

مزار این شهید عزیز و دیگر شهدای بین الملل واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع)، همچون نگینی میزبان زائران ایرانی و غیر ایرانی است که با قرائت قرآن و اهداء شاخه‌های گل، با آرمان‌های والای شهدا عهد و پیمان می‌بندند.

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود.

ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن و سپس با آشنایی با دعای کمیل به مذهب تشیع گرایش یافت.

کمال پس از تشرف به مذهب شیعه برای تحصیل علوم اسلامی و معارف اهل بیت (ع) در سال ۱۳۶۱ به ایران مهاجرت کرد و راهی شهر قم و حوزه علمیه و مدرسه حجتیه شد. او بسیار تیزهوش بود، به امام خمینی (ره) بسیار عشق می‌ورزید و مقلد ایشان بود.

شهید کمال کورسل، سال ۱۳۶۷ در جریات عملیات مرصاد به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار