مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا خبر داد؛

بهره‌وری ۷۰ درصدی طرح گندم سپاه در مازندران

«آهنگران» گفت: طرح تولید گندم سپاه در سال جاری در دو هزار و ۱۷ هکتار عملیاتی شد که در ۷۰ درصد زمین‌ها به افزایش مطلوب رسیدیم.
کد خبر: ۴۶۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ - 10July 2021

بهره‌وری ۷۰ درصدی طرح گندم سپاه در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محمد آهنگران» مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح جهش تولید سپاه در بخش یانه سر بهشهر اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با توجه به مأموریتی که در دهستان شهدای بخش یانه سر بهشهر در بحث اشتغال و محرومیت زدایی داشت در بحث افزایش معیشت و اقتصاد مردم افزایش بهره وری غلات از جمله گندم را رقم زد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد دیم‌زار‌های استان در این بخش وجود دارد و قریب به ۳۰ درصد گندم دیم استان اینجا تأمین می‌شود، گفت: با برآورد‌های تحقیقاتی که داشتیم دو سال قبل در این منطقه به مدلی رسیدیم و در دو هکتار زمین در سال ۹۷ و ۹۸ در طرح گندم صد در صد افزایش بهره وری داشتیم.

این مسئول افزود: سال گذشته در هفت روستا با ۲۶ کشاورز با همین مدل در ۵۰ هکتار با همکاری دانشگاه منابع طبیعی ساری این طرح را اجرا کردیم و بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ درصد افزایش بهره وری داشتیم که میانگین آن ۱۴۱ درصد افزایش بود.

آهنگران ادامه داد: با استقبال مردم از مراحل اصلاح بذر و توسعه شخم و شیار و راه‌های استاندار و تغذیه و موضوعات مختلف این طرح امسال در دو هزار و ۱۷ هکتار عملیاتی شد که در ۷۰ درصد زمین‌ها به افزایش مطلوب رسیدیم و نتایج خوبی رقم خورد و شاهد افزایش چهار تن و نیم بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار