معاون کل وزارت بهداشت:

هرمزگان با کمبود بیمارستان مواجه است

حریرچی گفت: استان هرمزگان با کمبود تخت بیمارستان و بیمارستان روبرو است.
کد خبر: ۴۶۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ - 11July 2021

هرمزگان با کمبود بیمارستان مواجه استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت ظهر یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هرمزگان در بین استان‌هایی است که عملکرد خوبی در مدیریت بیماری کووید ۱۹ داشته که در ستاد کشوری هم از رییس دانشگاه و استاندار تقدیر شده است.

وی ادامه داد: مهمترین کار برای کنترل بحران در هرمزگان، استقرار بیمارستان‌های جدید مبتنی بر تجهیزات و نیرو است که در حال حاضر نیروی دریایی ارتش در هرمزگان با همکاری دانشگاه و وزارت بهداشت در حال انجام این کار است.

حریرچی با اشاره به اینکه شهرستان‌های میناب و بندرلنگه هم باید از همین لحاظ تقویت شوند که گفتگو‌هایی در این خصوص با وزیر بهداشت انجام گرفته است، اظهار کرد: واکسینه کردن بسیار مهم است، ولی در حال حاضر تا واکسیناسیون سراسری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمتر است.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان گفت: رعایت پروتکل‌ها در هرمزگان روند کاهشی داشته که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه هرمزگان در تمامی موارد بستری نسبت به هفته‌ی گذشته دارای افزایش بوده است و اگر مشکل کمبود تخت داشته باشیم سریعاً رفع می‌کنیم، اضافه کرد: در کل کشور ۷۲ درصد و در هرمزگان ۷۸ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شده اند و در مناطق محروم مثل بشاگرد حدود ۹۸ درصد افراد سالمند واکسینه شده اند.

حریرچی اظهار داشت: همچنین واکسیناسیون افراد ۶۰ الی ۷۰ ساله‌ها آغاز شده که در استان هرمزگان تاکنون ۵۲ درصد این سن واکسینه شده اند.

وی تاکید کرد: ما در کشور فقط دیروز که خیلی هم راضی نبودیم در ۱۶۰ هزار واکسن در کشور تزریق کردیم در حالی که ارمنستان کلاً ۷۸ هزار واکسن تزریق کرده است و روسیه که خود تولید کننده واکسن است فقط ۱۸/۵ درصد از مردمش را واکسینه کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار