فرمانده نیروی هوایی ارتش:

فرمانده کل قوا عنایت ویژه‌ای به خلبانان دارند/ شهید «بساطی» جزو بهترین‌های نیروی هوایی بود

امیر سرتیپ «نصیرزاده» گفت: هر وقت رویداد یا حادثه‌ای برای نیروی هوایی پیش می‌آید، رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین چیزی که می‌پرسند حال خلبانان است؛ بدون اینکه از وسیله پروازی و یا علت آن حادثه جویا شوند.
کد خبر: ۴۶۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ - 11July 2021

خداوند بهترین بندگان خود را انتخاب و به نزد خود فرا می خواندبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش، امروز (یک‌شنبه) با حضور در منزل شهيد «کیانوش بساطی» با والده اين شهيد والامقام ديدار کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: شهادت این خلبان دلیر نیروی هوایی ارتش، برای مردم غیور، قهرمان و ولایتمدار کرمانشاه به‌ویژه خانواده این شهید بزرگوار فقدان بسیار سختی است.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه لباس پروازی که بر تن خلبانان نیروی هوایی ارتش است، به‌عنوان کفن این عزیزان محسوب می‌شود و هرلحظه منتظر شهادت هستند، افزود: خلبانان جان‌برکف نیروی هوایی ارتش به‌صورت ۲۴ ساعته از مرزهای هوایی کشور حفظ و حراست می‌کنند و در تأمین امنیت ایران اسلامی قدم‌های موثری برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) هروقت رویداد یا حادثه‌ای برای نیروی هوایی پیش می‌آید، اولین چیزی که می‌پرسند حال خلبانان است، بدون اینکه از وسیله پروازی و یا علت آن حادثه جویا شوند، بيان داشت: اولین چیزی که برای فرماندهی معظم کل قوا اهمیت دارد، حال خلبانان است و این موضوع بیان‌گر این مطلب است که ایشان عنایت ویژه‌ای به خلبانان و عزیزان رزمنده دارند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: فرزندان شهدای خلبان، عضوی از نیروی هوایی ارتش هستند و ما در قبال این عزیزان وظیفه داریم و بدانند هیچ‌وقت تنها نیستند و ما همیشه در کنار آن‌ها هستیم.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه شهید «بساطی» از افتخارات نیروی هوایی و استان شهیدپرور کرمانشاه است، گفت: استان کرمانشاه، استانی قهرمان‌پرور، شهید‌پرور و مملو از قهرمانان، پیشکسوتان و رزمندگانی همچون امیر «براتپور»، مرحوم «حزین» و «بهرامی‌نژاد» است و شهر «اسلام‌آباد» هم باید به شهید «بساطی» افتخار کند؛ چون نمونه بارز خوش‌خُلقی، تعهد و ایمان به خدا بود.

وی با بیان اینکه شهید خلبان «بساطی» فردی اخلاق‌مدار، متعهد و دارای ایمانی قوی بود، افزود: خداوند بهترین و شایسته‌ترین بندگان خود را انتخاب و به نزد خود فرا می‌خواند؛ چون خداوند عاشق بهترین‌هاست و این شهید عزیز جزو بهترین‌های نیروی هوایی ارتش بود و ما از اینکه ایشان را از دست داده‌ایم، بسیار غمگین هستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شهید «بساطی» مصداق بارز آیه «جاهِدُوا بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ فی سَبیلِ اللّهِ» است، تصریح کرد: این شهید والامقام همیشه منتظر این لحظات بود و من به خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و درخواست دارم دعا بفرمایند که مرگ ما همراه با شهادت باشد.

طبق اعلام پایگاه چهارم شکاری دزفول، ۱۲ خرداد امسال بر اثر اشکال غیرقابل پیش‌بینی در یک فروند هواپیمای اف پنج، ۲ نفر از خلبانان پایگاه هوایی دزفول به‌نام‌های سرهنگ «کیانوش بساطی» و سروان «حسین نامنی» به شهادت رسیدند.

این حادثه در حین آماده‌سازی هواپیما قبل از پرواز، بر اثر عملکرد ناگهانی صندلی‌پران اتفاق افتاد.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار