سرلشکر صفوی:

آمریکایی‌ها در منطقه متحمل شکستی استراتژیک شدند/ باید حقیقت‌های جنگ بازگو شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها مجبور هستند از افغانستان، عراق و سوریه فرار کنند، گفت: آن‌ها در خاورمیانه شکستی استراتژیک را متحمل شدند.
کد خبر: ۴۶۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ - 11July 2021

آمریکایی‌ها در منطقه متحمل شکستی استراتژیک شدند/ باید حقیقت‌های جنگ بازگو شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم رونمایی از پنج عنوان کتاب خاطرات فرماندهان نیروی انتظامی که عصر امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از سه مرتبه رهبر معظم انقلاب اسلامی به بنده تأکید کردند که خاطرات دفاع مقدس باید بازگو شود، اظهار داشت: پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌، نهضت خاطره‌گویی راه‌اندازی شد و امروز باید نهضت خاطره‌گویی در نیروی انتظامی فعال شود.

وی ادامه داد: خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی یک توفیق و هنر است و با شروع گام دوم انقلاب اسلامی، یک وظیفه است که خاطرات خود را در این فضای آلوده فرهنگی بازگو کنیم تا جوانان از وقایع جنگ مطلع شوند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر اینکه باید حقیقت‌های جنگ بازگو شود، گفت: در بیان خاطرات پرهیز از مبالغه‌گویی، بازگو نکردن خاطراتی که موجب تفرقه‌افکنی می‌شود و تعریف نکردن از خود را باید مد نظر قرار داد.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه نگاه به خاطره‌گویی باید به‌عنوان یک ضرورت تاریخی باشد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر ۵۰ سال از دفاع مقدس بگوییم، باز هم کم است.

وی با بیان اینکه در خاطره‌گویی باید بر ارزش‌های دفاع مقدس و عقلانیت آن تاکید شود، افزود: در خاطرات باید مطالب دقیق، مستند و همراه با استدلال باشد و نام شهدا و همراهان آن‌ها و زمان و مکان وقایع بیان شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی تأکید کرد: در خاطره‌گویی نباید خدشه‌ای به امنیت ملی و وحدت ملی وارد شود.

سردار صفوی با طرح این سوال که آیا می‌توان از تجارب دفاع دفاع مقدس برای حل مشکلات امروز استفاده کرد، گفت: ما می‌توانیم از همه سختی‌ها و چالش‌های کنونی کشورمان ایران همچون چالش بزرگ جنگ عبور و به یک گشایش دست پیدا کنیم.

وی با بیان برای حل مشکلات کشور نیازمند عزم و اراده جهادی در مسئولین و وحدت همه قوا هستیم، افزود: امروز نیروی انتظامی قهرمانانه، هوشمندانه و مظلومانه در برابر دشمنان ایستاده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عنوان کرد: امروز با راحت‌طلبی نمی‌توان بر مشکلات فائق آمد، بلکه باید راهبرد دشمن در منطقه را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در جنگ عقلانیت وجود داشت و امتحان‌داده‌ها فرمانده گردان، گروهان و... می‌شدند، اظهار داشت: در جنگ به یک فهم مشترک رسیده بودیم و امروز هم برای حل مشکلات باید به یک فهم مشترک برسیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها مجبور هستند از افغانستان، عراق و سوریه فرار کنند؛ آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند در منطقه بماند و آن‌ها در خاورمیانه شکستی استراتژیک را متحمل شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار