معاون استاندار کرمانشاه:

عملیات مرصاد یکی از عملیات مهم در دفاع مقدس بود

«خوش‌اقبال» گفت: عملیات مرصاد یکی از عملیات مهم در طول سال‌های دفاع مقدس بود و افتخاری بزرگ برای ملت ایران بود، اما مردم کرمانشاه نقش مهمی در این عملیات ایفا کردند پس نباید بگذاریم رشادت کرمانشاهیان در این عملیات به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۴۶۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ - 11July 2021

عملیات مرصاد یکی از عملیات مهم در دفاع مقدس بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «حسین خوش‌اقبال» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه امروز در نشست ستاد بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه با اشاره به نامگذاری روز پنجم مرداد در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی کرمانشاه، اظهار داشت: اگر پنجم مرداد روز ملی کرمانشاه می‌شود، باید در رده ملی روی آن کار شود.

خوش‌اقبال با بیان اینکه باید در دو بعد ملی و استانی برای معرفی کرمانشاه و نقش این استان در سال‌های دفاع مقدس برنامه ریزی کنیم، افزود: در بعد کلان باید هر مجموعه از طریق وزارتخانه متبوع خود برای معرفی کرمانشاه تلاش کند و در بعد استانی نیز همه ادارات و ارگان‌ها پای کار بیایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه سپس از عملیات مرصاد به عنوان یک عملیات مهم در طول سال‌های دفاع مقدس یاد کرد و افزود: مرصاد مختص کرمانشاه و کرمانشاهیان نبود، بلکه افتخاری بزرگ برای ملت ایران بود، اما مردم کرمانشاه نقش مهمی را در این عملیات ایفا کردند و نباید بگذاریم رشادت کرمانشاهیان در این عملیات مهم به فراموشی سپرده شود. اگر امروز در مورد عملیات مرصاد و نقش مردم استان در پیروزی این عملیات مهم حرفی نزنیم، آیندگان که در این عملیات حضور نداشته اند چگونه می‌توانند در این مورد اظهار نظر کنند.

خوش‌اقبال با تاکید بر اینکه باید نام رزمندگان و سرداران و امیران کرمانشاهی در کشور برجسته شود، ادامه داد: باید خاطرات رزمندگان عملیات مرصاد را ثبت و ضبط کنیم تا همگان بدانند که این عملیات مهم چه نقشی در سرنوشت کنونی کشور داشته است، چون معلوم نیست اگر مردم کرمانشاه پای کار نبودند و در برابر دشمن سینه سپر نمی‌کردند امروز در کشور در چه وضعیتی به سر می‌بردیم.

خوش‌اقبال با بیان اینکه باید نظام و مردم قدر مرزداران را بدانند، اضافه کرد: مردم خوزستان، ایلام و کرمانشاه به عنوان مرزداران کشور در دوران دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن سینه سپر کردند و خانه‌های خود را به سنگر تبدیل کردند و این ویژگی متمایز آن‌ها را از سایر رزمندگان دفاع مقدس متفاوت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به حضور قابل قبول مردم در انتخابات اخیر داشت و گفت: با وجود تلاش‌های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات شاهد حضور ۴۶ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای بودیم که شایسته تقدیر است و نشان از این دارد که مردم همچنان دل در گرو اسلام و انقلاب دارند.

خوش‌اقبال با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های دفاع از نظام وظیفه مسئولین را در انجام کار‌ها سنگین‌تر می‌کند، گفت: مسئولین باید از هر آنچه در توان دارند برای خدمت به مردم مضایقه نکنند و اگر در جایی هم ناخواسته کوتاهی صورت گرفت جرات و جسارت عذرخواهی داشته باشند، چون مردم آگاهانه برخورد کرده و با روی باز عذرخواهی‌ها را می‌پذیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها