اعطای نشان فداکاری به شهید «وطن‌پور»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «منصور وطن‌پور» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۶۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ - 11July 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «منصور وطن‌پور» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید منصور وطن‌پور در سال ۱۳۱۷ در شهر اراک به دنیا آمد. در سال ۱۳۳۸ با اخذ دیپلم وارد دانشگاه افسری شد. پس از فارغ‌التحصیلی، دورۀ مقدماتی را در شیراز گذراند و به نیروی مخصوص منتقل شد. سپس در سال ۱۳۴۳ به آمریکا اعزام شد و دورۀ تکاور و آموزش‌های ویژه را در آن کشور گذراند. سال بعد به انگلستان اعزام شد تا دورۀ تکاوری دیگری را بگذراند. منصور وطن پور بعد از مدتی دورۀ عالی رسته‌ای را به مدت ۱۴ ماه در آمریکا گذراند و پس از بازگشت به ایران در مرکز پیادۀ شیراز به مدت دو سال به‌عنوان استاد تکاور مشغول به خدمت شد. با تأسیس هوانیروز، شهید وطن‌پور برای گذراندن دورۀ خلبانی بالگرد کبرا، یک‌بار دیگر به آمریکا اعزام شد.

با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده گروه رزمی، به اهواز رفت و هوانیروز را در جبهۀ مقدم فعال کرد. سرانجام در ۹ مهرماه ۱۳۵۸ در حین انجام ماموریت شناسایی، مورد هدف گلولۀ دشمن قرار گرفت و با برخورد با کابل‌های برق فشارقوی به مقام شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار