کارشناس امور امنیتی عراق:

آمریکا به‌دنبال هدف قرار دادن «حشدالشعبی» است

یک کارشناس امور امنیتی عراق در سخنانی گفت: ایالات متحده آمریکا با تحرکات جدید خود در عراق به دنبال هدف قرار دادن «حشدالشعبی» است.
کد خبر: ۴۶۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ - 12July 2021

آمریکا به‌دنبال هدف قرار دادن «حشدالشعبی» استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، «علی الوائلی» کارشناس امور امنیتی عراق سخنانی را در خصوص توطئه چینی‌های ایالات متحده آمریکا علیه گروه مقاومتی «حشدالشعبی» مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این کارشناس امور امنیتی عراق در این ارتباط گفت: ایالات متحده آمریکا با تحرکات جدید خود در عراق به دنبال هدف قرار دادن «حشدالشعبی» است. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هم اکنون درحال تدارک دیدن توطئه‌ای جدید علیه حشدالشعبی هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هدف اصلی و اساسی آمریکایی‌ها از حمله به حشد شعبی تضمین ورود داعشی‌ها به خاک عراق است. آمریکایی‌ها همچنین به دنبال آن هستند تا حضور نظامی خود در خاک عراق را حفظ کنند.

پیشتر، «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشدالشعبی گفته بود: حشد شعبی یکی از شاخه‌های نظامی مهم عراق محسوب می‌شود. گروه حشد شعبی یک نهاد نظامی مرتبط با نیرو‌های مسلح عراق است و تحت امر فرماندهی کل عملیات مشترک فعالیت می‌کند.

الفیاض در ادامه تصریح کرد: ملت عراق هسته اصلی حشدالشعبی را تشکیل می‌دهد. وی پیشتر نیز گفته بود: حشد شعبی در آینده تضمین کننده حمایت از حاکمیت ملی عراق است. همه عراقی‌ها باید از جایگاه سازمان حشدالشعبی حفاظت و حراست کنند.

رئیس سازمان حشدالشعبی در ادامه سخنان خود یادآور شد: جایگاه کنونی حشدالشعبی با خون و جهاد به دست آمده است. از همین روی، همگان باید دست به دست هم دهند تا خدشه‌ای به جایگاه حشد شعبی وارد نشود.

هفته پیش هم «احمد عبدالساده» کارشناس عراقی تأکید کرده بود: برخی به دنبال آن هستند تا نیرو‌های حشدالشعبی را تضعیف کنند. هدف اصلی و اساسی از تضعیف نیرو‌های حشدالشعبی در برهه کنونی تقویت داعش در عراق است.

این کارشناس عراقی در ادامه اظهار داشت: طی روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که سلسله اقدامات تروریستی علیه حشدالشعبی در نقاط مختلف عراق تشدید شده است. این نشان می‌دهد که توطئه بزرگی علیه این گروه در جریان است.

وی همچنین عنوان کرد: تمام کسانی که با حشدالشعبی مبارزه می‌کنند و برای تضعیف آن تلاش می‌کنند، حامی داعش هستند. پیشتر نیز «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق اعلام کرده بود که مقابله با حشدالشعبی پیامد‌های وخیمی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار