نماینده مردم در مجلس:

کشور‌های فرامنطقه‌ای در سوریه نیرو‌های تجزیه طلب را حمایت می‌کنند

نوش آبادی گفت: نیرو‌های تجزیه طلب و خشونت طلب با حمایت کشور‌های فرامنطقه در سوریه همچنان در حال فعالیت هستند
کد خبر: ۴۶۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ - 12July 2021

کشور‌های فرامنطقه‌ای در سوریه نیرو‌های تجزیه طلب را حمایت می‌کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با دستاورد‌های برگزاری نشست آستانه از سوی ایران، روسیه و ترکیه، اظهار داشت: نشست آستانه موجب ثبات امنیت منطقه به‌ویژه مناقشات سوریه شده است.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنان شاهد شکل نگرفتن آرامش صددرصدی در منطقه خصوصاً سوریه هستیم، اظهار کرد: از این رو شکلگیری ائتلاف سیاسی موجب می‌شود تمام ظرفیت‌ها برای جلوگیری از تنش‌ها در سوریه بکار گرفته شود که این مهم یکی از اهداف نشست آستانه است.

وی با بیان اینکه نیرو‌های تجزیه طلب و خشونت طلب با حمایت قدرت‌های فرامنطقه در سوریه همچنان در حال فعالیت هستند، ادامه داد: بر این اساس برای جلوگیری از افزایش پیشروی این گروهک‌های معاند، برگزاری رایزنی‌های سیاسی موسوم به آستانه امری ضروری است.

نوش آبادی ضمن اشاره به اینکه برگزاری انتخابات آزاد در سوریه یکی از دستاورد‌های مهم سیاسی در این کشور محسوب می‌شود، گفت: انتخاب رئیس جمهور کشور سوریه به‌طور مستقیم از سوی مردم و اجرای دموکراسی از جمله دستاورد‌های سیاسی است که باید در زمینه‌های دیگر نیز ادامه یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین امروزه شاهد از بین رفتن زیرساخت‌های سوریه هستیم لذا کشور‌های حاضر در نشست آستانه می‌توانند در زمینه بازسازی کشور سوریه نیز فعالیت داشته باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار