مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

امروز هر حرکت فرهنگی یک سرمایه‌گذاری بزرگ است

سرهنگ پاسدار «سلامی» گفت: اعتقاد داریم هر تلاش و برنامه‌ریزی فرهنگی، یک سرمایه‌گذاری بزرگ است که اخلاق و تدین، روحیه و نشاط انقلابی و مجاهدت در جامعه را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۴۶۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ - 12July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه شورای هماهنگی و دومین جلسه ستاد استانی بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰  که  با حضور «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه سالروز عملیات رمضان قرار داریم، این اولین عملیات بعد از فتح خرمشهر بود، اگرچه در این عملیات موفقیت بالایی نداشتیم، اما بزرگترین نبرد زمین پس از جنگ جهانی دوم بود که خسارت‌های سنگین به دشمن وارد شد، در این عملیات شش هزار و ۴۰۰ کشته، یک هزار و ۳۱۵ اسیر، و بیش از ۱۰۰۰ تانک و نفر بر منهدم شد.

وی ادامه داد: نیرو‌های غیور استان سمنان با شش گروهان از سیاه و بسیج و تیپ ۵۸ ذوالفقار طی چند روز عملیات، با ایستادگی و مقاومت جانانه در مقابل پاتک‌های دشمن به دفاع، تثبیت و تحکیم مواضع پرداختند و با انهدام بسیاری از امکانات و ادوات جنگی دشمن و نیز به هلاکت رساندن تعداد زیادی از نیرو‌های بعثی، اقدام به تشکیل خط پدافندی در منطقه عمومی پاسگاه زید نمودند و با تقدیم ۶۱ شهید از سپاه، بسیج، ارتش و جهاد برگ زرینی در در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد.

سلامی گفت: این روز از ایام ملی ما محسوب می‌شود که پرداختن به آن‌ ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی را به دنبال خواهد داشت. امروز هر تلاش فرهنگی و ارزشی و هر برنامه‌ریزی فرهنگی وارزشی یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می‌شود که سبب تقویت اخلاق، معنویت و تدین درجامعه می‌شود و از طرفی هم روحیه انقلابی، نشاط انقلابی و روحیه حماسی و مجاهدت را تقویت می‌کند.

سلامی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس در یک مبارزه نابرابر قرار داشتیم و امروز نیز در جنگ اقتصادی و فرهنگی تمام عیار قرار داریم. در دوران دفاع مقدس ایمان و توکل به خدا، وحدت و همبستگی، پیروی از امام و ولایت، ایمان و باور عمیق به اعتقادات، ایستادیم، مقاومت کردم و پیروز شدیم و امروز هم به این سلاح‌ها نیاز داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت به تمام فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، رؤسای دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی و شهرداران استان ابلاغ شده است و همراهی و همکاری در این برنامه‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌مان مؤثر باشد.

سلامی ادامه داد: گرامیداشت مناسبت‌های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی برنامه‌ریزی شده است و ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته، از برخی از فرمانداران و روسای کارگروه‌ها، تقاضا داریم تا همکاری برای اجرای امور را تقویت نمایند.

وی ادامه داد: این گونه اقدامات در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس را برای خودمان توفیق الهی بدانیم. نتیجه کار ما زنده نگه داشتن یاد شهیدان و ترویج ارزش‌های انقلاب است. باید بدانیم حرکت در این مسیر حرکت کردیم مجاهدت فی سبیل الله است.

این مسئول گفت: برنامه‌های متمرکز را با محوریت سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، روز جهانی مقاومت، هفته بسبج، دهه فجر در نظر بگیریم. تمام دستگاه‌ها نیز باید برنامه‌های خود را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کنند، تاکنون ۱۳۰ دستگاه و بیش از سه هزار برنامه در سامانه ثبت شده است.

وی در خصوص چاپ کتاب «چهلمین سال دفاع مقدس» ادامه داد: دستگاه‌های که برای چهلمین سال دفاع مقدس گزارش خود را ندادند هر چه سریع‌تر مستندات و گزارش‌های خود را جهت جانمایی در کتاب چهلمین سال دفاع مقدس در اختیار این اداره کل قرار دهند.

سلامی گفت: دو بخش ایثارگران و جامعه زنان فراگیر و گسترده است و شامل حال کلیه ستاد‌ها و کارگروه‌ها می‌شود از این روز انتظار داریم مدیرکل دفتر امور بانوان و مشاور استاندار در امور ایثارگران برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به همه کارگروه‌ها و ستاد‌ها اعلام کنند.

در پایان این جلسه از ۶۰ دستگاه برتر در برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس تقدیر شد و احکام مسئولیت کارگروه‌ها به روسای کارگروه‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها