با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر و بسیج سازندگی استان صورت گرفت؛

نشست پیگیری مفاد تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر و سازمان بسیج سازندگی قزوین

نشست هماهنگی و پیگیری مفاد تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر و سازمان بسیج سازندگی استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ - 12July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «تهمینه ابراهیمی» معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست پیگیری مفاد تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر قزوین و بسیج سازندگی استان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه طرفین در ارائه خدمات عام المنفعه و بشر دوستانه اظهار داشت: در زمینه برنامه‌ریزی تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی، ورزشی، تبادل نیروی انسانی و تجهیزات و سازماندهی تیم‌های عملیاتی همکاری ها و همفکری ها باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه با همکاری و هم افزایی جمعیت هلال احمر با بسیج سازندگی سطح تاب آوری و آمادگی جامعه و توان پاسخگویی مؤثر و سریع در برابر حوادث و سوانح افزایش می یابد، در ادامه عنوان کرد: سعی خواهد شد برنامه های علمی-آموزشی، ورزشی و پژوهشی براساس چرخه سازمان مدیریت بحران برای اعضای بسیج به اجرا درآید تا از این موضوع در حوادث و بحرانها بهره لازم را به خوبی ببریم.

ابراهیمی افزود: با تعریف و تدوین پروژه های مشترک تحقیقاتی، آموزشی،کاربردی مورد نیاز می توان گامی مؤثر در ارائه خدمات برداشت و همچنین با استفاده از توان نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده دو طرف در عملیاتها و خدمات رسانی به مناطق محروم و آسیب پذیر استان و طرحهای عام المنفعه می توان به خوبی نقش آفرینی نمود.

وی با بیان اینکه نشست های علمی، آموزشی و پژوهشی مشترک بصورت دوره ای برگزار می شود و سعی خواهد شد سمینارها و دوره های تخصصی امداد و نجات در قالب تک پودمان نیز زیر نظر مرکز آموزشی علمی و کاربردی هلال احمر قزوین برای اعضای بسیج برگزار شود در ادامه عنوان کرد: با ارائه آموزش های همگانی به اعضای بسیج و خانواده آنان می توان از این ظرفیت در راستای ارتقاء تاب آوری و پاسخگویی به حوادث و آمادگی برخورد با آن استفاده کرد.

ابراهیمی اشاره کرد: جمعیت هلال احمر با استفاده از این فرصت و بهره مند کردن نیروهای بسیج از آموزشهای هلال احمر، می تواند جامعه هدف آماده ای که بسیاری از دوره‌های فرهنگی و اجتماعی را آموزش دیده اند و نیروی آماده برای سازماندهی تیم های عملیاتی امداد و نجات هستند پرورش دهد.

وی اشاره کرد: فعالیت های جمعیت هلال احمر و بسیج به صورت داوطلبانه، برای مردم و از بطن مردم بوده که این امر در فعالیت های جهادی نیز مشهود است و اینگونه همکاری های مشترک برای پیشبرد اهداف انسان دوستانه مثمر ثمر می باشد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطر نشان کرد: روحیه انساندوستی و نوعدوستی و داشتن فرهنگ ایثار و تلاش، نقطه اشتراک اعضای بسیج و جمعیت هلال احمر است و با بهره بردن از این مزیت بزرگ و با استفاده از نیروهای انسانی و ظرفیت های طرفین در اجرای فعالیتهای مشترک، امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته ای به هموطنان در بحرانها و حوادث ارائه دهیم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها