امام جمعه آمل:

احداث موزه شهدای آمل یک کار دینی است

حجت‌الاسلام «مرتضوی» گفت: احداث موزه شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن آمل یک کار دینی و ارزشی است.
کد خبر: ۴۶۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ - 12July 2021

احداث موزه شهدای آمل یک کار دینی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سید جلیل مرتضوی» امام جمعه آمل عصر امروز در جلسه در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان آمل با اشاره به اینکه پیگیر احداث موزه حماسه اسلامی ششم بهمن در آمل هستیم، از حماسه مردم آمل در ششم بهمن یاد کرد و اظهار داشت: مردم مازندران حتی در یمن نیز حضور یافته و به شهادت رسیدند و در همانجا دفن شدند.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفه‌های آمل از بعضی از استان‌ها بیشتر است، گفت: آمل به تنهایی حدود ۳ هزار موقوفه دارد بخاطر اینکه از دیرباز محل اقامت سادات و اهل بیت بود و علاقه وافر مردم به اهل بیت مشهود است.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه مقام و منزلت شهدا کمتر از امامزادگان نیست و فلسفه دینی و ارزشی دارد، گفت: موزه شهدا، موزه علمای ما هم است و باید داشته‌های آمل را در این مکان معرفی کنیم و یک کار دینی انجام بدهیم.

امام جمعه آمل با بیان اینکه حضرت امام بخاطر مردم، از آمل در وصیتنامه اش یاد کرد، گفت: بخاطر هزارسنگر که کمتر از بیست ساعت این حماسه صورت گرفت و موزه شهدا کار بسیار ارزشمندی است و با وجود گردشگری محل درآمدی هم خواهد شد و نیازمند یک کار جهادی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار