نماینده مردم در مجلس:

تکیه ریاض بر قدرت‌های فرامنطقه‌ای اشتباهی استراتژیک است

حیدری گفت: ریاض به دلیل تکیه بر سیاست قدرت‌های فرامنطقه‌ای دچار اشتباه استراتژیک در مقابل همسایگان خصوصاً تهران شده است.
کد خبر: ۴۶۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ - 13July 2021

تکیه ریاض بر قدرت‌های فرامنطقه‌ای اشتباهی استراتژیک است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به پشت پرده تلاش ایالات متحده آمریکا برای فراهم کردن زمینه عادی سازی روابط اسرائیل با کشور‌های عربی، اظهار داشت: متأسفانه ریاض به دلیل تکیه بر سیاست‌های قدرت‌های فرامنطقه‌ای دچار اشتباه استراتژیک شده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقامات سعودی باید پیشینه ایالات متحده را مطالعه کنند، زیرا آن‌ها تا زمانی که عربستان برایشان منافع داشته باشد، همراه آن‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سعودی‌ها طی چند سال گذشته با تکیه بر آمریکا تلاش کرده فضای تنش‌زایی را در منطقه ایجاد کند، ادامه داد: متأسفانه بر اساس سیاست‌های کاخ سفید، ریاض دشمن فرضی را به نام ایران برای خودش ایجاد کرده است و بخاطر این موضوع به غربی‌ها باج می‌دهد.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سیاست تأمین امنیت منطقه متناسب ظرفیت همسایگان امری مهم است که متأسفانه برخی کشور‌ها به آن‌ها توجه نمی‌کنند و قدرت‌های فرامنطقه‌ای را برای خود تکیه گاه می‌دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک سعودی‌ها زمانی متوجه این اشتباه استراتژیک سیاسی می‌شوند که دیگر دیر شده و ظرفیتی در راستای حرکت به سمت همسایگان برایشان باقی نمانده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار