سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

اگر نگاه صرف به بیرون داشته باشیم به نتیجه نمی‌رسیم

مرحبا با بیان اینکه اگر نگاه صرف به بیرون از ایران داشته باشیم به نتیجه نهایی نخواهیم رسید، گفت: اگر ما قوی نشویم و از توانمندی‌های داخلی استفاده نکنیم دنیا به ما احترام نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۴۶۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ - 13July 2021

اگر نگاه صرف به بیرون داشته باشیم به نتیجه نمی‌رسیم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «غلامرضا مرحبا» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اجرا نشدن توافق موسوم به برجام، اظهار داشت: در عرصه بین‌الملل هیچگونه حسن نیتی وجود ندارد و در بهترین حالت هر کشوری به دنبال یک معاهده برد - برد برای خود است.

وی با بیان اینکه ما نباید پالس اشتباه به طرف‌های غربی بفرستیم بیان داشت: ما باید به‌واسطه نگاه به داخل و تکیه به توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت جوانان، پالس‌های صحیحی به طرف‌های غربی می‌فرستادیم چرا که ما در سوءنیت آن‌ها شک نداریم.

مرحبا تأکید کرد: همچنین نباید طرف غربی احساس کنند که ما به آن‌ها نیاز داریم. نباید طرف‌های غربی احساس کنند که اگر ما را تحریم کردند ما زمین می‌خوریم.

سخنگوی «کمیسیون اقتصادی» مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته واقعیت این است، تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شد بر علیه هر کشور دیگری وضع می‌شد، امروز آن کشور از هم می‌پاشید بنابراین انسجام ملت ایران و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، همه این‌ها علامت‌هایی به کشور‌های خارجی ارسال کرد که ایران متفاوت است و باید مراقب رفتارهای خود باشند.

مرحبا اظهار داشت: صحبت بنده این است که ما در مذاکرات می‌توانستیم پالس‌های قوی‌تری به‌طرف غربی ارسال کنیم و به آن‌ها نشان دهیم که ما در داخل توانمندی‌هایی داریم که می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم البته این رویکرد تا حدودی انجام شد، اما انتظار شخص بنده این بود که با توجه به استعداد‌هایی که در کشور داشتیم می‌توانستیم بیشتر از این‌ها در این مسیر توفیق کسب کنیم.

مرحبا بیان داشت: باید فرکانس‌های قدرت به‌طرف دشمن خارجی بفرستیم لذا کوچکترین ضعف باعث می‌شود دشمن به سمت ما پیشروی کند.

وی تأکید کرد: بنابراین ما قدرت و استعداد و ظرفیت‌های جوانان کشور را داریم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اگر از آن‌ها استفاده کنیم مطمئناً مشکلات سیاست خارجی ما حل خواهد شد.

سخنگوی «کمیسیون اقتصادی» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نگاه صرف به بیرون از ایران داشته باشیم به نتیجه نهایی نخواهیم رسید، بیان داشت: اگر ما قوی نشویم و از توانمندی‌های داخلی استفاده نکنیم دنیا به ما احترام نخواهد گذاشت لذا ما باید احترام را به آن‌ها تحمیل کنیم.
منبع: میزان
انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار