رئیس سازمان بهزیستی کشور:

افزایش ۱۱ برابری مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طی چند سال گذشته/ افزایش ۲۲۸ درصدی بودجه سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰

قبادی دانا گفت: میانگین مستمری در کمیته امداد و بهزیستی در چند سال اخیر ۸ تا ۱۱ برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۶۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ - 13July 2021

افزایش ۱۱ برابری مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طی چند سال گذشته/ افزایش ۲۲۸ درصدی بودجه سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مجید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد شهید فیاض بخش اظهار داشت: این سازمان با همت شهید فیاض بخش در سال ۱۳۵۲ راه‌اندازی شده است؛ از زمان تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون خدمات زیادی به جامعه بهزیستی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه پنج میلیون نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، گفت: ۲۱ هزار پرسنل و ۹ هزار خیریه در سراسر کشور به مددجویان بهزیستی خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال ۱۳۹۷ بودجه جاری بهزیستی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این بودجه در سال ۱۴۰۰به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که رشد ۲۷۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای مستمری مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شد که این عدد در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که افزایش ۱۰۱ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ دو هزار میلیارد تومان برای نگهداری معلولین تصویب شده است، گفت: کل بودجه سازمان بهزیستی ۲۲۸ درصد نسبت به سه سال گذشته افزایش داشته است.

قبادی دانا با بیان اینکه ۴۰ سامانه الکترونیکی طی سال‌های گذشته فعال شده است، عنوان کرد: تمامی قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه بر روی سامانه‌های بهزیستی بارگذاری خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: مستمری مددجویان در سال ۱۳۹۲، بیش از ۵۰ هزار تومان بود، اما امروز به ۳۵۰ هزار تا یک میلیون ۱۰۰ تومان رسیده است؛ میانگین مستمری در کمیته امداد و بهزیستی در چند سال اخیر ۸ تا ۱۱ برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار نفر هر سال در تصادفات جاده‌ای به معلولین ضایع نخایی اضافه می‌شود، گفت: امروز ۵۱ هزار نفر معلول در مراکز شبانه‌روزی و ۵۵ هزار نفر در خانواده نگهداری می‌شود.

قبادی دانا با بیان اینکه سامانه فرزندخواندگی از سال گذشته راه‌اندازی شده است، گفت: هم‌اکنون تعدادی از کودکان در ۶۰۰ مرکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند و سازمان بهزیستی به این مراکز یارانه پرداخت می‌کند.

قبادی دانا از فعالیت‌های حوزه معتادین گفت: ۳۳ مرکز بازتوانی و استمرار درمان در مراکز استان‌ها راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دو میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر برای درمان معرفی شدند.

وی با اشاره به اقدامات کمیته مقابله با بیماریی‌های واگیر دار و کرونا نیز گفت: واکسیناسیون معلولین مراکز شبانه روزی در هزار مرکز آغار شد؛ ۹۵ هزار دز واکسن به مددجویان تحت پوشش که مقیم در مراکز شبانه روزی هستند تزریق شده و ۸۰ درصد پوشش ایجاد شده است.

قبادی دانا تصریح کرد: میزان ابتلاء و فوت با واکسیناسیون کاهش پیدا کرده است و میزان فوتی‌ها ۸۳ درصد و میران ابتلا ۹۱ درصد نسبت به چهار ماهه سال گذشته کاهش داشته است و ۷۰ درصد از معلولین دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی هدف سازمان بهزیستی هوشمندسازی، محله محوری و ارتقاع سلامت در بستر خانواده است.

رئیس سازمان بهزیستی در ارتباط با موضوع مراکز مثبت زندگی بیان کرد: ۱۳ هزار مددکار در مراکز مثبت زندگی در محلات حضور خواهند؛ یک میلیون ۸۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از ماه‌های قبل تا کنون مددکاران ما به ۸۰۰ هزار خانوار دیدار داشتند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از کودکان کار، در کشور ایرانی نیستند و بیشتر از اتباع افغانستانی هستند، گفت: تا زمانی که باند‌های سازماندهی کودکان کار در حال فعالیت هستند و با آن‌ها برخوردی نمی‌شود چه باید کرد.

قبادی دانا با اشاره به اینکه کودکان قربانیان این پدیده شوم اجتماعی هستند، گفت: در طرح‌های گذشته که ضربتی انجام شد این کودکان در مراکز نگهداری که ظرفیت بالایی نداشتند و پس از جمع آوری آزاد می‌شدند.

وی گفت: سه میلیارد تومان برای ساماندهی خانواده‌های کودکان کار در نظر گرفته شده است و در طرح جدید که در ۱۳ استان اجرایی خواهد کودکان پس از ثبت اطلاعات بیومتریک و تشخیص هویت تحویل خانواده‌ها خواهند شد.

قبادی دانا با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار خانواد پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند، گفت: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۰ بخشی از افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند و مستمری نمی‌گیرند با توجه اولویت‌ها از پشت نوبتی‌ها وارد چرخه دریافت مستمری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار