مراسم یادواره شهید «فرهمند» در کرمانشاه

مراسم یادبود شهدای عملیات غرور آفرین مرصاد و شهید «غلامرضا فرهمند» ۲۶ تیر در كرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 13July 2021

مراسم یادواره شهید «فرهمند» در کرمانشاهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، همزمان با مراسم عزاداری شهادت امام محمدباقر (ع)  مراسم یادبود شهدای عملیات غرور آفرین مرصاد به وی‍ژه شهید والامقام «غلامرضا فرهمند» ۲۶ تیر ساعت ۲۱:۳۰ در محسنیه واقع در خیابان شریعتی شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس و با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار خواهد شد.

غلامرضا فرهمندی در سال ۱۳۴۲ در خانواده فرهمند متولد شد که پدر به عشق امام هشتم نام غلامرضا را بر وی نهاد.

در دوران ابتدایی از همان زمان که الفبا را یاد گرفت کاغذ و دوات جزو لاینفک وسایل تحصیلی اش شد. هر جا کاغذ سفیدی می‌یافت، نقشی با قلم می‌زد. پدر که علاقه فرزند را در خوشنویسی دید. غلامرضا را نزد آیت الله نجومی از علمای برجسته کرمانشاه که دستی چیره در خوشنویسی داشت برد و غلامرضا به شاگردی ایشان درآمد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی غلامرضا که نوجوان بود و اجازه حضور در جبهه‌ها را نداشت بی تاب جبهه شد و عشقش فروکش نکرد تا در سپاه مشغول کار شد.

در دفتر مهندسی سپاه پست‌های مختلفی را آزمود و آخرین پست این خوشنویس روشن روان، یگان مهندسی سپاه بود. به شهید محسن کشفی ارادت داشت و همیشه در صحبت هایش اظهار می‌داشت؛ اگر به شهادت رسید در کنار شهید محسن کشفی به خاک سپرده شود.

اخلاق پسندیده، صله ارحام، نماز‌های اول وقت عشق به ذات مقدس باری تعالی از خصوصیات بارز این دست پرورده مکتب اسلام بود. سرانجام در ۵ مرداد ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد بر اثر اصابت گلوله منافقین کوردل حین مبارزه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار