رهبر اقلیت سنای آمریکا:

اقدام بایدن در خارج کردن نیرو‌ها از افغانستان یک شرمساری جهانی است

رهبر اقلیت سنای آمریکا با انتقاد از تصمیم دولت این کشور برای خارج کردن نظامیان از افغانستان، این کار را یک شرمسازی بین المللی توصیف کرد.
کد خبر: ۴۶۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ - 14July 2021

اقدام بایدن در خارج کردن نیرو‌ها از افغانستان یک شرمساری جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از واشنگتن اگزماینر، «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنای آمریکا، تصمیم جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، درباره خروج نظامیان از افغانستان را مایه شرمساری و تصمیمی کوته بینانه خواند و گفت عجله ما در خروج از افغانستان موجب گرفتاری جهانی شده است.

رهبر اقلیت سنا در سخنانی در سنای آمریکا اضافه کرد: نیرو‌های ما نیمه شب پایگاه هوایی بگرام را بدون اینکه برنامه‌ای برای شرکای افغانستانی خود برای تأمین امنیت این پایگاه داشته باشیم، تخلیه کردند.

وی با بیان اینکه بایدن هشدار‌ها درباره سقوط دولت مرکزی افغانستان توسط طالبان را رد می‌کند، افزود: بایدن این واقعیت را نادیده گرفته که افغانستان در حال فروپاشی است.

رهبر اقلیت سنا با بیان اینکه طالبان از ۱۳ آوریل با سرعت نگران کننده‌ای در حال تسلط بر بخش‌های مختلف افغانستان است، گفت: طالبان علاقه‌ای به راه حل سیاسی در افغانستان ندارد و وقت برای تسلط بر اراضی افغانستان را از دست نمی‌دهد.

مک کانل اظهار داشت: دولت بایدن تظاهر می‌کند تروریست‌ها با ما خوب خواهند بود، در حالی که هزینه آن را خواهیم داد. از دوستان دموکرات خود می‌خواهم که آمادگی کامل پذیرش فاجعه در افغانستان را داشته باشند. مردم آمریکا مستحق دانستن این هستند که بدانند رئیس جمهور چگونه می‌خواهد آن‌ها را در مقابل یک دشمن تروریستی ایمن نگه دارد.

اواسط ماه آوریل، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای ناتو اعلام کرده بودند که تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ماه) حدود ۱۰ هزار نظامی نیرو‌های ائتلاف را از افغانستان خارج می‌کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار