مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقی:

آزادگان گنجینه‌های عظیمی از خاطرات ناگفته در سینه دارند

«پورحسن» گفت: آزادگان گنجینه‌های عظیمی از خاطرات ناگفته در سینه دارند که با انتقال آن به نسل جوان و نوجوان، می‌توان این فرهنگ ارزشی را در جامعه نهادینه کرد.
کد خبر: ۴۶۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ - 14July 2021

آزادگان گنجینه‌های عظیمی از خاطرات ناگفته در سینه دارندبه گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «عباس پورحسن» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار داشت: تجلیل و تکریم از مقام و منزلت والای آزادگان به‌عنوان اسوه‌های صبر و پایداری، امری واجب و ضروری است.

وی ۲۶ مرداد را یکی از خاطره‌انگیزترین و به‌یادماندنی‌ترین روز‌های تاریخ کهن انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: آزادگان عزیز با تحمل شرایط بسیار سخت زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق، برای ما عزت و سربلندی به ارمغان آوردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تصریح کرد: آزادگان با استقامت و ایستادگی خود در دوران اسارت و با تحمل شکنجه‌ها و فشار‌های روحی و جسمی، هیچ‌گاه از آرمان‌های امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و اعتقادات خود دست برنداشتند و سرافرازانه به خاک میهن بازگشتند.

پورحسن ترویج فرهنگ استقامت و پایداری در جامعه را امری مهم قلمداد کرد و گفت: آزادگان گنجینه‌های عظیمی از خاطرات ناگفته در سینه‌ دارند که با انتقال آن به نسل جوان و نوجوان، می‌توان این فرهنگ ارزشی را در جامعه نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه ۲۶ مرداد امسال متقارن با ایام سوگواری حضرت اباعبدالحسین (ع) است، عنوان کرد: باید از این فرصت مغتنم برای تبیین و ترویج فرهنگ استقامت و پایداری در جامعه استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: وظیفه داریم حماسه ماندگار این سرافرازان در دوران اسارت را به نسل جوان و نوجوان که دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، انتقال دهیم.

پورحسن افزود: برنامه‌های متنوعی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور پیش‌بینی شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، دِین خودمان را به بهترین نحو ممکن به این قشر معزز ادا کنیم.

این نشست با حضور نمایندگانی از استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز، سپاه عاشورا و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار