دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

افزایش هزینه‌های نظامی چین

هزینه‌های نظامی چین در سال ۲۰۲۰ افزایش ۱/۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ و ۷۶ درصدی نسبت به سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۶۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴ - 15July 2021

هزینه نظامی چین افزایش می‌یابدگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌: هزینه‌های نظامی چین در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۵۲ میلیارد دلار برآورد شده است که این نشان می‌دهد چین به‌عنوان دومین کشور در اختصاص این هزینه‌ها در جهان قرار دارد؛ از سوی دیگر، رقم مورد اشاره نشان‌دهنده افزایش ۱/۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ و ۷۶ درصدی نسبت به سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ است.

بنابراین، ارقام ذکر شده توسط موسسه تحقیقاتی صلح استکهلم، گویای آن است که هزینه‌های چین برای ۲۶ سال متوالی افزایش یافته است؛ اما با وجود این، چین به دلیل رشد مثبت تولید ناخالص داخلی در سال گذشته، به‌عنوان بزرگترین عامل تأمین مالی در جهان است که در سال ۲۰۲۰ علی‌رغم افزایش هزینه‌های نظامی، هزینه‌های سربار نظامی خود را افزایش نداده است.

البته کشور‌های دیگری هم هستند که هزینه‌های نظامی خود را در این سال گذشته میلادی افزایش دادند؛ به‌عنوان مثال تقریباً همه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال ۲۰۲۰ هزینه‌های نظامی خود را افزایش دادند. بر این اساس، ۱۲ عضو ناتو حدود ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف ارتش کردند به‌عنوان مثال فرانسه هشتمین هزینه‌کننده بزرگ نظامی در جهان است که برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ آستانه ۲ درصد را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها