سردار سپهر در نخستین همایش تقدیر از برترین‌های مهارت آموزی کارکنان وظیفه ارتش مطرح کرد؛

توصیه موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای افزایش روحیه و مهارت افزایی سربازان

سردار سپهر با تاکید براینکه توصیه موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد نشاط، شادی و افزایش روحیه و مهارت افزایی سربازان است، گفت: سفارشات رهبری درخصوص سربازان مطالبه بزرگی است که نباید بگذاریم این توصیه ایشان تبدیل به دغدغه شود.
کد خبر: ۴۶۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ - 14July 2021

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، نخستین همایش تقدیر از برترین های مهارت آموزی کارکنان وظیفه ارتش با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، معاون آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی)، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر مسئولان در مرکز همایش های غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در این مراسم، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از فعالیت های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای مهارت آموزی سربازان وظیفه گفت: امروز یکی از بزرگترین مشکلات، بیکاری است که می تواند به یک تهدید چند وجهی فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و ... تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تاکید فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) در یک دهه اخیر رفع مشکل بیکاری بوده است، عنوان کرد: بر اساس گزارشات فرماندهان از جلسات آنها با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) توصیه موکد ایشان ایجاد نشاط، شادی و افزایش روحیه و مهارت افزایی سربازان است؛ تکلیف و مطالبه بزرگی است که ایشان از فرماندهان خواسته اجرا کنند و نباید بگذاریم این توصیه ایشان تبدیل به دغدغه شود.

سردار محمدحسین سپهر، وظیفه روحانیت در نیروهای مسلح را مطالبه گری دانست و افزود: ظرفیت مطالبه گری و گفتمان سازی، می تواند بسیار موثر واقع شود و این وظیفه روحانیت در نیروهای مسلح است که دغدغه های فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) را مطالبه کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در انتخابات اخیر همه نامزدها بر رفع بیکاری و اشتغال تاکید داشتند، گفت: هر چند نیروهای مسلح در ظاهر تکلیف ندارند اما نباید بگذاریم بیکاری تبدیل به معضل امنیتی و سیاسی و پاشنه آشیل نظام شود. 80 درصد جوانان به سربازی می آیند و اکثر مدیران آینده هم از بین همین جوانان انتخاب خواهند شد و این یک فرصت مناسب برای نیروهای مسلح برای مهارت آموزی سربازان است.

وی ادامه داد: تا زمینه های اشتغال فراهم نشود مهارت آموزی به تنهایی نمی تواند مشکلی راحل کند و باید این دو کار در کنار هم صورت بگیرد و تمام تلاش باید علاوه بر مهارت آموزی، ایجاد زمینه های اشتغال باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نقطه مهم و کانونی تمام سازمان ها باید اشتغال باشد، ادامه داد: باید تمام ظرفیت های نیروهای مسلح به کار گرفته شود تا سربازان بتوانند مدرک واقعی بگیرند نه اینکه صرفا گواهی نامه آموزش مهارت به آنها بدهیم؛ بخش زیادی از خلاء های در حوزه فرهنگی و هنری است، یقین دارم با تلاش همه، زمینه حل مشکلات فراهم خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی، معاون آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) نیز گفت: ما اگر بخواهیم در تمامی رشته ها مهارت آموزی داشته باشیم به میلیاردها پول نیاز داریم. نباید تمام توان و انرژی را برای آموزش بگذاریم. برخی از کارکنان وظیفه در زمینه های مختلف مانند عکاسی، خبرنگاری، مجری گری، نویسندگی و ... مهارت دارند اما مدرکی در اختیار ندارند. باید فراخوانی بگذاریم که این افراد شناسایی شوند و بتوانیم مدرک لازم را به آن ها اهدا کنیم.

وی افزود: این جلسه نشان می دهد اتفاقات خوبی در زمینه مهارت آموزی کارکنان وظیفه صورت گرفته است. هماهنگی با دیگر مجموعه ها نیز موضوع مهمی است که به لطف خدا محقق شده است.

معاون آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در ادامه بیان کرد: ان شاءالله در مجمع سازمان ها که مردادماه برگزار خواهد شد، در حد توان از عزیزانی که در طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه فعالیت کردند، تقدیر به عمل خواهد آمد. باید همیشه مدنظرمان باشد که این فعالیت های مهارت آموزی منجر به اشتغال و فعالیت بیرونی شود. باید این شیوه ادامه داشته باشد که جوانان با دلگرمی وارد بازار کار شوند. بی کاری بیشترین آسیب را برای نشاط و سلامتی جامعه به همراه دارد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از مسئولین برتر یگان های مهارت آموزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار