در جنگ اخیر علیه غزه؛

گنبد آهنین جنگنده اسرائیلی را اشتباهی هدف قرار داد

رسانه‌های عبری فاش کردند که سامانه گنبد آهنین در جریان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی بین ۱۰ تا ۲۱ ماه مه به اشتباه جنگنده اسرائیلی را هدف قرار داد.
کد خبر: ۴۶۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ - 15July 2021

در جنگ اخیر علیه غزه گنبد آهنین جنگنده اسرائیلی را اشتباهی هدف قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی شب گذشته (چهارشنبه شب) گزارش داد، سامانه گنبد آهنین یک موشک رهگیر را اشتباهی به سمت جنگنده اسرائیلی شلیک کرد که ترکش‌هایش به آن اصابت کرد.

همچنین شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این موشک رهگیر به سمت یکی از موشک‌های شلیک شده از غزه پرتاب شد، اما مسیرش به سمت هدف اصلی تغییر کرد و به سمت جنگنده اسرائیلی از نوع اف-۱۵ شلیک شد که وارد فضای رهگیری شده بود.

فعال‌کنندگان سامانه موشکی اسرائیلی موشک را چند ثانیه قبل از انفجار و اصابتش به بدنه هواپیما ساقط کردند که البته ترکش‌هایش به جنگنده اصابت کرد و جنگنده بدون آسیب دیدن هیچ‌یک از اعضای کادر پرواز فرو آمد.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، درباره این حادثه که آن را پیچیده خوانده تحقیقاتی را آغاز می‌کند.

این تنها باری نیست که گنبد آهنین هدفی اسرائیلی را در جنگ اخیر غزه هدف می‌گیرد.

در ۲۵ ماه مه نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد، سامانه‌های دفاع هوایی گنبد آهنین اشتبا‌هاً پهپاد ارتش را در عملیات ایذایی «نگهبان دیوارها» در اشاره به جنگ اخیر غزه هدف گرفتند.

گنبد آهنین سامانه دفاع هوایی ساخت اسرائیل برای مقابله با موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد است.

ارتش این رژیم معتقد است، این سامانه موفق شد حدود ۹۰ درصد از موشک‌های شلیک شده از غزه را که تعدادش حدود چهار هزار موشک بوده رهگیری کند؛ این یعنی ۴۰۰ موشک موفق به نفوذ در آن شده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار