رسانه عبری:

حزب‌الله لبنان حدود ۱۵۰ هزار موشک دارد

رسانه اسرائیلی گزارش داد که طبق برآورد‌های ارتش رژیم صهیونیستی زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان شامل موشک‌های مختلف است به طوری که حدود سه هزار موشک در یک روز به اسرائیل شلیک خواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ - 15July 2021

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان حدود ۱۵۰ هزار موشک داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سایت اسرائیلی «والاه»، طبق برآورد‌های ارتش رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد.

طبق گزارش سایت والاه، ۱۵ سال بعد از جنگ دوم لبنان حزب‌الله قدرتمندتر شده است و زرادخانه آن شامل موشک‌هایی با برد بین ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر، موشک‌های بالدار و پهپاد‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر هستند.

براساس این گزارش، طی درگیری آینده با حزب‌الله لبنان ارتش برآورد می‌کند که این حزب بتواند بین هزار تا سه هزار موشک را در روز شلیک کند.

از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص نوشت: مسؤولان برجسته مؤسسات امنیتی اسرائیلی برآورد می‌کنند که فرصت جنگ گسترده با لبنان همچنان پایین است.

این روزنامه افزود: اسرائیل و حزب‌الله برای احتمال جنگ در نتیجه اتفاقی موضعی که منجر به تنش شود، آماده می‌شوند.

هاآرتص اشاره کرد، حزب‌الله موفق شده توانمندی‌های خود را به شکلی که باعث نگرانی مؤسسه امنیتی اسرائیل شده، توسعه دهد.

به گفته «آلون بن داوید» تحلیل‌گر امور نظامی اسرائیل، برآورد در اسرائیل این است که حزب‌الله تا امروز در انبار کردن چند صد موشک نقطه‌زن با برد‌های متوسط و دوربرد موفق عمل کرده و هم‌اکنون در لبنان تأسیساتی شامل تجهیزات موشک‌های نقطه‌زن موجود است.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از کارشناس اسرائیلی در پایان سال گذشته اعلام کردند، موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله بزرگترین خطر برای اسرائیل و ارتش آن است.

همچنین «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی خود با المیادین در پایان سال ۲۰۲۰ گفت، تعداد موشک‌های نقطه‌زن مقاومت چندین برابر چند سال قبل است و هر هدفی در امتداد مساحت فلسطین اشغالی را می‌توانند با دقت هدف قرار دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها